کلاس آموزشی پدافند غیرعامل به منظور بالابردن سطح آگاهی دانش آموزان با حضور مسئول عملیات ناحیه مقاومت بسیج خاتم در واحد مقاومت پیشگام صدرا برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۹۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، کلاس آموزشی پدافندغیرعامل به منظور بالابردن سطح آگاهی دانش آموزان جهت مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی با حضور مسئول عملیات ناحیه مقاومت بسیج خاتم در واحد مقاومت پیشگام صدرا برگزارشد.
در این کلاس "شریف بیگی"  مسئول عملیات ناحیه مقاومت بسیج خاتم، درخصوص مفهوم پدافند غیر عامل خاطر نشان کرد: پدافند کلمه متضاد آفند و به معنی دفاع در برابر هجوم یا تک هوائی است و شامل مجموعه اقداماتی می‌شود که به منظور جلوگیری ازبمباران های هوائی و شکسته شدن حریم هوائی یک کشور انجام می‌شود.
شریف بیگی افزود: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل خوانده می شود.
وی در ادامه گفت : هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی ، تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علیرغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیر بنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.
ارسال نظرات