بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی استان تا ۲ سال آینده

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل سه طرح پتروشیمی در استان تا ۲ سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۷۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تکمیل بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی استان در سال آیندهاین سه طرح برای ۹۲۵ نفر در استان شغل فراهم می‌کند.
داریوش دیودیده با اشاره به اجرای طرح‌های پتروشیمی در گچساران و دهدشت افزود: اجرا و تکمیل طرح پتروشیمی گچساران، پلی اتیلن سنگین گچساران و پتروشیمی دهدشت می‌تواند زمینه اشتغال تعداد بسیاری از جوانان استان را فراهم کند.
وی ادامه داد: طرح اتیلن گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار با اعتبار ثابت ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۳۴۸ میلیون یورو با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون تن اتلین در سال و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر در کیلومتر ۷ جاده گچساران به بهبهان در حال اجرا است.
دیودیده با بیان اینکه مجوز این طرح در سال ۱۳۸۳ صادر و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۰ آغاز شد اضافه کرد:این طرح تاکنون ۴۴ درصد پیشرفت کاری دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۸ به مرحله تکمیل و بهره برداری برسد.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پلی اتیلن سنگین گچساران یکی دیگر از طرح‌های پتروشیمی استان است که با اعتبار ثابت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و ارزی ۱۳۷ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن درسال و اشتغالزایی ۳۲۰ نفر در دست اجرا است.
دیودیده بیان کرد: از دیگر طرح‌های تاثیرگذار صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان به طرح پلی اتیلن سنگین دهدشت با اعتبار ثابت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۲۲۰ میلیون دلار در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار با اشتغال ۳۰۵ نفر اشاره کرد.
وی به دیگر طرح‌های در دست اجرای استان نیز اشاره کرد و افزود: پتروشیمی بویراحمد (باقری) با ظرفیت تولید یک هزار تن و اعتبار ثابت ۷ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان و اعتبار ارزی یک هزار و ۳۳۶ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار و طرح تولید اسید فرمیک، اتیل استات در گچساران با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن و اعتبار ثابت ۷۱۱ میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۱۸۱ میلیون یورو در مساحت ۵۰ هکتار از دیگر طرح‌های صنعتی در دست اجرای استان هستند.
دیودیده اضافه کرد: انتظار می‌رود تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های آینده موجب کاهش نرخ بیکاری و تحول چشمگیر اقتصادی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار