خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات خوزستان خبر داد

افزایش تردد زائران اربعینی در مرزها هر روز به بیش از 4 هزار نفر/استقرار 90 درصد مواکب در مرز چذابه تا فردا

رئیس ستاد بازسازی عتبات خوزستان گفت: مواکب در مرز چذابه تا فردا به صورت 90 درصد استقرار می‌یابد و در حال حاضر هر روز بر زائران اربعینی به بیش از 4 هزار نفر افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۹۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

حجت السلام  سید محمود موسوی اظهار کرد: به لطف خداوند و پیگیری و تلاش مردم و موکب‌داران پذیرش زائر به صورت مرتب در حال انجام است.

وی افزود:  بنا به تصمیمات ستاد اربعین مرکز؛  اربعین امسال  از روز  5 تا 25 صفر اعلام شده اما اکنون در پایانه مرزی از 29 محرم، شاهد حضور زائران و پذیرائی موکب‌داران از آنها هستیم به طوری که روزانه  به تعداد 4 هزار زائر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس  ستاد بازسازی عتبات  عالیات استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر در پایانه‌ی مرزی شلمچه 420 موکب بین راهی مستقر هستند و تقریبا 90 درصد آنها شناسنامه دارند.

موسوی با اشاره به اینکه موکب‌داران  با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات برای گرفتن شناسنامه ، راهنمایی شدند و جلسات توجیهی برای آنها برگزار شد؛ عنوان کرد:  تاکنون دو جلد کتابچه و همچنین منشور موکب‌داری تهیه شده و مدیران مواکب، دارای کارت‌شناسایی شدند و هیأت امنایی برای هر موکب در نظر گرفته شده تا در آینده به آنها حکم داده شود.  

رئیس ستاد بازسازی عتبات خوزستان خاطرنشان کرد: استقرار مواکب در مرز چذابه تا فردا به 90 درصد می‌رسد و موکب‌ها در حال حاضر در حال پخت غذا و فعالیت برای پذیرایی از زائران و کارکنان هستند البته شایان ذکر است که موکب‌ها در مرز چذابه به بیش از 400 موکب رسیده است.

وی با اشاره به سرکشی‌های روزانه ستاد بازسازی عتبات عالیات از پایانه مرزی شلمچه و چذابه و موکب‌های مستقر در راه، تصریح کرد: بانوان حل مشکل موکب‌ها هم در این سرکشی‌ها همکاری می‌کنند و موارد لازم را اطلاع‌رسانی می‌کنند و مردم برای موکب‌داری استقبال بی‌نظیری کردند و هرآنچه اکنون در موکب‌ها برای پذیرائی از زائران ارائه می‌شود مردمی است و آنها تنها به پشتیبانی نیاز دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با بیان اینکه مردم می‌توانند کمک بیشتری به موکب‌ها در دو مرز چذابه و شلمچه کنند، گفت: در بحث نقل و انتقال برخی از اقلام برای موکب‌داران؛ به نقدینگی و در برخی از موارد به اقلام غیر‌نقدی نیاز است.

موسوی با اشاره به حضور 150 نیروی مترجم دو زبانه در نجف و کربلا و سامرا خاطر نشان کرد: در ورودی‌های استان از جمله، اندیمشک، بهبهان، دهدز و هنیدیجان موکب استقراری، مستقر هستند تا زائران با قدم گذاشتن در استان از نقطه شروع تا پایان پذیرائی شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها