خبرهای داغ:
مدیر کل شیلات گلستان خبر داد؛

اعطای تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی آبزی پروری و صید و صیادی استان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: به واحدهای تولیدی آبزی پروری و صید و صیادی استان تسهیلات با بهره 4 درصد تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۹۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرنگار بسیج گلستان ، مدیر کل شیلات گلستان گفت: به واحدهای تولیدی آبزی پروری و صید و صیادی استان تسهیلات با بهره 4 درصد تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: طی تفاهمات انجام شده بین اداره کل شیلات، صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه دریایی و در راستای اجرایی نمودن اهداف اقتصاد مقاومتی، به حوزه آبزی پروری و صید وصیادی استان تسهیلات کم بهره با بازپرداخت 5 ساله اعطا خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت های شیلاتی که مشمول این طرح می شوند، تصریح کرد: تمام فعالیتهای شیلاتی اعم از تولید و تکثیر، تجهیز و خدمات مهندسی و حتی فعالیت های شرکت های مشاور مهندسی، شامل طرح پرداخت تسهیلات کم بهره می شوند.

مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل استان در زمینه فعالیتهای شیلاتی، از صندوق های کارآفرینی امید و توسعه دریایی ، انتظار تسهیل در شرایط پرداخت تسهیلات را داریم تا نیاز شیلات استان به تسهیلات کم بهره و بلند مدت مرتفع شود که در این صورت زمینه تولید و اشتغال بخش شیلات در استان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه 50 درصد این تسهیلات به صورت وام جاری خواهد بود خاطرنشان کرد: رقم پرداخت تسهیلات به فعالیتهایی نظیر پرورش میگو، ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس و تمامی فعالیت های صید و صیادی، طبق تفاهم نامه صندوق دریایی، تا 200 میلیون تومان و با بهره 4 درصد است که البته مبالغ بالاتر از این میزان نیز با بهره 14 درصد قابل پرداخت می باشد.

مهندس قدس علوی در پایان در خصوص مراحل ثبت نام جهت دریافت تسهلات کم بهره ویژه واحدهای تولیدی آبزی پروری و صید و صیادی بیان داشت: متقاضیان می توانند با مراحعه به اداره کل شیلات استان و ارائه درخواست، معرفی نامه لازم را دریافت نمایند و سپس با تهیه طرح توجیهی و تکمیل مدارک و وثائق، تسهیلات خود را دریافت نمایند.

همچنین در این جلسه محمد رضا اشرفی، معاون برنامه ریزی و منابع اداره کل شیلات استان گفت: تاکنون حدود 5 میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرینی امید، به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است و مابقی پرونده ها نیز از سوی این صندوق در دست بررسی و اقدام می باشد که در صورت عمل کردن سازمان شیلات ایران به تعهدات خود در زمینه سهم الشرکه، روند پرداختی با شتاب و مبلغ آن نیز افزایش خواهد یافت که امیدواریم صندوق کارآفرینی امید تا زمان انجام تعهدات سازمان شیلات ایران روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان را ادامه دهد.

گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگان صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه دریایی، معاونان آبزی پروری، صید وصیادی و برنامه ریزی و منابع شیلات استان، و جمعی از بهره برداران و سرمایه گذاران، در محل سالن جلسات اداره کل شیلات استان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار