خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۳۸۸۰۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

  به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، در این همایش که با حضور فرماندهان سپاه ولی عصر(عج) خوزستان فرمانده قرارگاه جنوب غرب کشور و نیرو انتظامی و مسئولین استانی برگزار شد. 

سردار شاهوار پور ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در سالن افزود:این همایش جهت سطح فکری و بالا بردن  سطح هوشیاری نیروهای مسلح  در مقابله با جنگ های نرم است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت:عاشورا،ولایت فقیه و انتظار سه مبنای اصلی جمهوری اسلامی در مولفه قدرت نرم در مقابله با دشمنان است.

 

 سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت:عاشورا قدرت به ما داده تا در حوزه استکبار ستیزی،مبارزه با استبداد دفاع از مستضعفین و بسط و توسعه عدالت ،توسعه معنویت و وحدت آحاد جامعه و دیگر امکان هایی که ما در قدرت نرم از خداوند کریم برای مقابله با دشمنان از این ظرفیت ها استفاده می کنیم که امروز این توانمندی وجود دارد که نیرو های مسلح جمهوری اسلامی در حوزه معنویت افزایی و ظرفیت سازی از آموزهای قرآن کریم استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش ولایت و رهبری در مقابله با جنگ نرم دشمنان افزود:حوزه ولایت و رهبری یکی از استوانه های اصلی قدرت نرم در مقابل دشمنان است و به باورهای ما بر می گردد در واقع به باورهای شیعه در حوزه سلسله مراتب پیامبر اکرم ص دارد و بعد از پیامبر (ص) اعتقادتمان این است که انتصاب، انتصاب آسمانی است و حضرت علی علیه السلام در روز غدیر به عنوان مبنای هدایت جامعه و تا ابد الدهر این فرآیند تعریف شده است و در غیاب امام معصوم از ولی فقیه ولایت دارد که یکی از برجستگی های قدرت نرم در جمهوری اسلامی است.

 

وی در پایان گفت:یکی دیگر از مبنای های قدرت نرم در جمهوری اسلامی مسئله انتظار است؛انتظار یعنی آماده باش،همان طور که نیروی های مسلح در پادگان ها برای خودشان برای آمادگی در برابر اتفاقات مهم وضعیت های بحرانی تعریف می کنند؛انتظار در مکتب شیعه هم همین است و آن اتفاق مهم ظهور است و ما باید بستر را برای ظهور فراهم کنیم

در ادامه این همایش دکتر امینی  راهکارهای دشمن شناسی و استفاده از منابع قدرت نرم در حوزه های مختلف از جمله معنویت انقلابی ، فرهنگ مهدویت ، انتظار ، عاشورا ، ایمان و قران برای تقویت هر چه بیشتر این موضوعات مورد بررسی قرار داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها