کد خبر: ۸۹۳۸۹۰۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صادق حسین زاده با اعلام زمان برگزاری این جشنواره اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری باران شهرستان قروه با همکاری اداره کل بهزیستی استان کردستان و انجمن نمایش قروه در راستای فعالیت‌ها در حوزه توانبخشی مبتنی بر جامعه و ارائه خدمات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی به معلولان و تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی این گروه از افراد جامعه اقدام به برگزاری نخستین جشنواره شهرستانی تئاتر «معلولیت و روستا» نموده است.

وی با اشاره به اهداف و موضوعات این جشنواره، بیان کرد: ارائه روایت درست از زندگی افراد دچار معلولیت، بیان ابعاد ناگفته از واقعیت‌های زندگی معلولان در روستا، تبیین اثربخشی آموزش در توانمند سازی معلولان، بازنمایی توانمندی‌ها و موفقیت‌های افراد دچار معلولیت به خصوص در محیط روستا، اشتغال معلولان، مناسب سازی محیط جهت فعالیت بهتر معلولان، درمان و تشویق به آفرینش هنری برای همکاری بهتر با معلولان از جمله مباحثی است که برای حضور در این جشنواره باید مدنظر قرار گیرند.

حسین زاده بخش‌های جشنواره را در سه بخش صحنه ای، خیابانی و محیطی و نمایشنامه نویسی با دو موضوع معلولیت و روستا و آزاد دانست و بر نقش مؤثر و ارزشمند هنر نمایش در جهت توانمند سازی افراد معلول برای رسیدن به اهداف مدنظر جامعه معلولان تأکید کرد.

وی به قوانین و مقررات جشنواره اشاره کرد و گفت: تعداد افراد هر گروه نمایشی ۱۲ نفر بوده و حداقل دو سوم از اعضای هر گروه باید معلول باشند و اینکه داوری جشنواره در هر بخش، بنا بر معلولیت شرکت کنندگان به صورت جداگانه انجام می‌شود.

حسین زاده از مهلت ارسال متون و آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۳۰ آذرماه سال جاری خبر داد و افزود: اعلام نتایج بازخوانی در دی ماه بوده و مدت زمان بازبینی و اعلام نتایج بازبینی در بهمن ماه سال جاری می‌باشد.

وی تاریخ برگزاری جشنواره را از ۱۵ تا ۱۷ اسفند ماه سال جاری دانست و تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در مدت زمان تعیین شده به دبیرخانه جشنواره به آدرس «قروه، خیابان پروین اعتصامی، انتهای کوچه شب بو، مجتمع باران» یا به پست الکترونیکی مجتمع «baranngo۹۴@gmail.com» ارسال نمایند.

همچنین شرکت کنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن انجمن باران قروه ۰۸۷۳۵۲۴۸۶۰۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات