قائمی گفت: با کاهش سود بانکی قطعا مردم به دنبال سرمایه گذاری در محل هایی با سود بالاتر هستند و چه جایی بهتر از صنایع داخلی و تولیدی های مان که هم کمک به اقتصاد کشور به حساب می آید و سود خوبی هم دربر خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۳۸۹۱۵
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

سید مجتبی قائمی عضو شواری تخصصی بسیج اصناف در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به معضل عدم وجود نقدینگی در بخش تولید اظهار داشت: متأسفانه عدم کنترل و مدیریت مناسب بازار پولی و مالی باعث شد تا موسسات مالی و اعتباری سرمایه مردم را از بازارها جمع کنند. حالا هم مردم از اعتماد به این مؤسسات پشیمان هستند و هم تولیدی ها با بحران کمبود نقدینگی مواجه شده اند.

وی کاهش دستوری سود بانکی را زمینه ای مناسب برای بازگشت سرمایه مردم به بخش تولید دانست و گفت: با کاهش سود بانکی قطعا مردم به دنبال سرمایه گذاری در محل هایی با سود بالاتر خواهند بود و چه جایی بهتر از صنایع داخلی و تولیدی های مان که هم کمک به اقتصاد کشور به حساب می آید و سود خوبی هم دربر خواهد داشت.

قائمی تصریح کرد: البته اینکه می گوییم سرمایه گذاری در بخش تولید سود آور است نیاز به یک سری پیش زمینه ها دارد که در صدر آنها برقراری فضای آرام و قابل اعتماد در بازارهای داخلی مورد توجه است. بر همین اساس دولت باید فضای لازم جهت سرمایه گذاری در بخش تولید را فراهم کند.

ارسال نظرات