رئیس شورای اسلامی شهر رویدر گفت: پدیده کم‌آبی و خشک‌سالی خصوصاً در مناطق جنوبی یک دغدغه‌ همیشگی برای مردمان این دیار بوده است و شهر رویدر با بیش از 7 هزار جمعیت هنوز در آرزوی آب شرب است.
کد خبر: ۸۹۳۸۹۱۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ عبدالرحمن براندیش رئیس شورای شهر رویدر در بندرخمیر با بیان اینکه بیش از 30 سال است آرزوی مردمان شهر رویدر دسترسی به آب شرب لوله‌کشی است، اظهار داشت: در سال 90 خبر آب‌رسانی به رویدر و 14 روستای در مسیر توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان رسانه‌ای شد اما به دلیل عدم تأمین هزینه‌ها این طرح پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

 

به گفته وی، در حال حاضر مردم این شهر و روستاهای بخش آب آشامیدنی خود را از تانکرهای فروش آب تأمین می‌کنند که علاوه بر هزینه از نظر بهداشتی نیز در وضعیت مطلوبی نیست و بیماری‌های روده‌ای و گوارشی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

 

براندیش با اشاره به اینکه باید تدبیری ویژه‌ای برای پرونده آب رویدر اندیشیده شود، تصریح کرد: آب‌لوله‌کشی این شهر به‌صورت جیره‌بندی هر سه روز 4 ساعت است که مردم برای مصارف غیر شرب از آن استفاده می‌کنند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رویدر تأمین این آب را از حلقه چاه‌های حفر شده در شهر عنوان کرد و بیان داشت: برداشت مداوم از سفره‌های آب زیرزمینی در طی سالیان متوالی بر چشمه‌های آب کشاورزی و کاهش چشم‌گیر آن تأثیر گذاشته است.

 

وی با اعلام اینکه کمبود آب چشمه‌ها بر اقتصاد مردم که اکثریت از طریق برداشت محصولات نخل امرار معاش می‌کنند نیز اثر گذاشته است، افزود: در صورت عدم تدبیر مناسب مسؤولان آب استان برای رفع دغدغه مردم این منطقه مشکلات این شهر بیش‌ از پیش خواهد شد.

 

این مسؤول با اشاره به موقعیت جغرافیایی رویدر و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری نیز گفت: مناطق تحت پوشش بخش رویدر از طبیعت منحصربه‌فرد و پوشش گیاهی خاصی نظیر کوه شب برخوردار است و در صورت رفع مشکلات نظیر راه و یا آب شرب موقعیت ویژه‌ای در استان خواهد داشت.

 

 شهر رویدر هرمزگان در 90 کیلومتری شمال غربی بندر خمیر در میان انبوهی از کوه‌های سر به فلک کشیده و نخلستان‌هایی که از چشمه‌های محلی تأمین آب می‌شود، قرار دارد.

ارسال نظرات