خبرهای داغ:
آیت‌الله مکارم شیرازی:

جناح‌های سیاسی از اختلافات دوری کنند

مرجع تقلید شیعیان اختلافات بین جناح‌های سیاسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در زمانی که دشمن گردن‌کلفتی ایستاده و تهدید می‌کند باید اتحاد داشت و از اختلافات دوری کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۹۷۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

جناح‌های سیاسی از اختلافات دوری کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه که در مسجد فیضیه قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: زیان‌کارترین مردم در معامله زندگی کسی است که بدنش را در آرزوهای دور و دراز فرسوده کرده است همین تلاش فراوانش نیز نتیجه‌ای برایش نداشته و به آرزوهای خود نمی‌رسد از دنیا بیرون می‌رود و زاد و توشه‌ای ندارد وارد عرصه محشر می‌شود بدون اینکه جوابی برای کارش داشته باشد.

وی سرمایه‌های گوناگون زندگی انسان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این سرمایه‌ها چیزی است که به‌تدریج از انسان گرفته می‌شود و هر نَفَسی که می‌زنیم یک گام به‌سوی پایان عمر نزدیک‌تر می‌شویم بنابراین سرمایه‌های زندگی انسان است که از انسان گرفته می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: برخی راه صحیح بهره گرفتن از دنیا را انتخاب کرده‌اند و پاک‌سازی ایمان و اخلاق را سرمایه زندگی خود قرار داده‌اند، این‌ها خوشبخت‌ترین انسان‌ها هستند اما بدبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که سرمایه‌های عظیم انسانی را در راه‌های رسیدن به آرزوهای دور و دراز مصرف کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌هایی که می‌بینیم بحث‌های هزار و بالاتر از هزار میلیاردی است، چه می‌خواهد این انسان بکند و برای چه کسی می‌خواهد باقی بگذارد چرا که آمال و آرزوها تمامی ندارد و این آرزوهای نامحدود و ناپایان غالباً خیال و اوهام است، گاهی به این اوهام می‌رسد و گاهی نیز به اوهام و خیالات خود نمی‌رسد.

وی اختلافات بین جناح‌های سیاسی  را مورد اشاره قرار داد و گفت: در زمانی که دشمن گردن‌کلفتی ایستاده و تهدید می‌کند باید اتحاد داشت و از اختلافات دوری کرد، در آیات قرآن آمده که وقتی اختلاف به وجود آید روح از جسم جامعه بیرون می‌رود و دچار ضعف می‌شود.

 استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه گاهی نیز از" ریح" اشاره به قدرت شده است، ادامه داد: این‌که در عراق زمزمه اختلاف بلند شده است برخی از گروه‌های کوچک با عربستان سعودی روی‌هم ریخته‌اند که جای تعجب است، عربستان سعودی که طرفدار تجزیه عراق است چرا باید دست‌به‌دست این کشور بدهیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسئله میانمار و مسلمانان این کشور گفت: مسلمانان باید دلسوزی برای مردم مسلمان و مظلوم میانمار داشته باشند، ما نیز به سهم خودمان 100 میلیون تومان به این کار کمک کردیم.

ارسال نظرات