ابراهیمی گفت: جامعه‌ای که با قرآن انس دارد خشونت و دروغ و آسیب‌های اجتماعی در آن کمتر است؛ زیرا قرآن منشور زندگی است.
کد خبر: ۸۹۳۸۹۸۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی، نائب رئیس کمیسیون قرآن، مساجد و مادحین شورای هیئات مذهبی کشور در سخنانی اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری بر برنامه محوری قوای سه گانه و بخش‌های مرتبط در کاهش آسیب‌های اجتماعی بایستی فصل الخطاب همه باشد و از تمامی ظرفیت‌های در اختیار برای نیل به این مهم بهره برداری شود.
وی ادامه داد: نیازمند توجه ویژه به قرآن و عمل به دستورات و آموزه‌های قرآنی هستیم.
ابراهیمی گفت:: رشد آسیب‌های اجتماعی عوامل زیادی از جمله عدم شناخت و آگاهی نسبت به آسیب‌ها هستند و ما باید در گام نخست آسیب‌ها را متوقف کنیم و در گام بعدی آن‌ها را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه نجات یک فرد نجات یک جامعه است، بیان کرد: اگر فرد معتاد شود ممکن است به چندین نفر آسیب برساند، ولی پیشگیری از اعتیاد فرد، جلو آسیب رسیدن به جامعه اطراف او را می‌گیرد.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه ترکیب خدمات اجتماعی با فعالیت‌های دینی و رفع مشکلات اجتماعی روش ائمه اطهار (علیهم السلام) است، گفت: فرهنگ ایران اسلامی از غنی‌ترین و پربارترین فرهنگ‌هاست و پشتوانه و محتوای دینی دارد.
این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: رفتار‌هایی مانند اعتیاد که به‌عنوان یکی از بزرکترین آسیب‌ها معرفی شده است با این فرهنگ و توجه بیشتر به این فرهنگ پیشگیری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مخاطب هیات‌ها از تمامی قشر‌ها و سنین است، عنوان کرد: از آنجا که هیات‌های مذهبی زمینه تقویت فکری و ذهنی افراد را فراهم می‌کند لذا یکی از بهترین پایگاه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و به خصوص اعتیاد است.
ابراهیمی تصریح کرد: هیئات مذهبی باید در طول سال فعال باشند و وارد حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی شوند و در جهت رفع و پیشگیری از آن برنامه داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها