وزیر بهداشت در نشست هم اندیشی هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج جامعه ‏پزشکی:‏
وزیر بهداشت در نشست هم اندیشی هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج جامعه ‏پزشکی گفت: از بسیج جامعه پزشکی انتظار می‌رود در دوره جدید به وزارت ‏بهداشت بیشتر کمک کند و افتخار می‌کنیم این همکاری و هماهنگی وجود دارد.‏
کد خبر: ۸۹۳۹۰۱۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج،  نشست هم اندیشی هیئت اندیشه‌ ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی با حضور وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه در وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: بسیج مولود انقلاب و اندیشه های راهگشای امام خمینی(ره) است و دانشگاه های علوم پزشکی کشور چنین تصوری که بسیج از آنها جدا و یا رقیب آنها است، ندارند و دانشگاه های علوم پزشکی کشور چنین تصوری که بسیج از آنها جدا و یا رقیب آنها است، ندارند

وزیر بهداشت تاکید کرد: ساده اندیشی، جفا و ظلم به شهدا و انقلاب است اگر تصور کنیم با بسیج در جبهه ی متفاوتی قرار داریم، اختلافاتی که در طول ۳ دهه گذشته ایجاد شد، شخصی و مربوط به عملکرد افراد است و زاییده نفسانیات ما است.

هاشمی اذعان کرد: نباید حرف مان را در منظر افکار عمومی و فضای رسانه ای به یکدیگر بزنیم بلکه باید زیر سقف با هم صحبت کنیم زیرا مولود انقلاب هستیم و نظرات متفاوت کارشناسی، نباید میان ما فاصله ایجاد کند.

وی بیان کرد: هر فردی که که دلداده مردم و انقلاب است وظیفه دارد که فضای نشاط و شادابی را در جامعه توسعه دهد.

این مقام مسئول اشاره کرد: وقتی ترامپ رای آورد گفتم که هیچ اتفاقی غیر از اذن الهی رخ نمی دهد و حتما خیری در آن بوده و امیدوارم که خیر آن هم، نزدیکی و اتحاد بیشتر مسئولان کشور باشد، چراکه دشمنان با موجودیت نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند و به دنبال براندازی آن هستند و بین گروه ها و جناح های مختلف هم تفکیکی قائل نمی شوند حتی در اظهارات نابخردانه اخیر ترامپ، با کلماتی مانند رژیم، ایران را توصیف می کرد که نشان از اهداف براندازانه دولت آمریکا است و امیدوارم در داخل کشور شاهد همگرایی بیشتر و همدلی مسئولان در مقابل اهداف استکباری دشمنان باشیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، اصلاح برخی تصمیمات اشتباه گذشته است و در این راه، مقاومتی نداریم.

هاشمی بیان کرد: طرح موضوغاتی مانند ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم، انحرافی است و ادغام آموزش پزشکی، امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: انتظار داریم که بسیج جامعه پزشکی مواضع خود در خصوص پخش کلیپ هایی در فضای مجازی مبنی بر عدم استفاده از واکسن و دارو را به صراحت اعلام کند و متاسفانه برخی افراد در لباس روحانیت به اسم طبیب اسلامی، درآمد زایی می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: انحراف جامعه با طرح عناوینی مانند طب اسلامی، عدم استفاده از واکسن و دارو، هیچ نشانه و سندیتی در اسلام ندارد و موضع گیری بسیج و مراجع عظام تقلید در مقابل این انحرافات، متفاوت از ما و مسئولان دولتی است و در بین مردم کلام آنها نفوذ بیشتری دارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بسیج باید باور کند که اقدامات اجتماعی مقدم بر اقدامات سیاسی است و هنر ما باید در این باشد که افراد بی اعتنا را به دین، انقلاب و بسیج، جذب کنیم.

هاشمی با اشاره به جبهه مقاومت گفت: در تقویت جبهه مقاومت نباید به خودمان تردیدی راه دهیم و ساده لوحانه است که فکر کنیم سرنوشت ما و کشورهای جبهه مقاومت، به هم گره نخورده است، بنابراین نباید اجازه دهیم اتفاقاتی مانند بوسنی و هرزگوین در کشورهای جبهه مقاومت تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: فرصت هایی مانند اربعین و دهه محرم بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی است و این فرهنگ برخواسته از اعتقادات ناب مردم و رمز موفقیت ما در حل مشکلات بوده است.

به همکاری و هماهنگی با بسیج جامعه پزشکی افتخار می‌کنیم

این مقام مسئول در پایان گفت: انتظار داریم که بسیج جامعه پزشکی بیشتر از دوره قبل به وزارت بهداشت کمک کند و افتخار می‌کنیم این همکاری و هماهنگی وجود.

در ادامه نشست هم اندیشی هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی با وزیر بهداشت، دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن گرامیداشت شهدای جامعه پزشکی و شهدای حرم به اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: این سازمان دارای ۴۵۰کانون در سراسر کشور است که همگی اعضای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و حوزه وزارت بهداشت هستند همچنین ۱۶۱هزار عضو رسمی در سازمان بسیج جامعه پزشکی ثبت شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه اظهار کرد: هر ساله ۷۰بیمارستان صحرایی توسط این سازمان در کشور برپا می‌شود و تقریبا از سال ۹۰تا ۹۴نزدیک به ۲۷میلیون نفر خدمت رایگان در مناطق محروم و کمتر برخوردار ارائه شده است.

رئیس زاده ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام شده در جبهه مقاومت گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی توانسته در ۵سال گذشته منطقه را به لحاظ نیروی تخصصی پوشش دهد که شهدای حرم نشان این حضور است.

وی تصریح کرد: از اقدامات انجام شده سازمان بسیج جامعه پزشکی در جبهه مقاومت می‌توان به کشور عراق و حضور ۴۱تیم پزشکی تخصصی در رشته‌های مختلف داخلی و چشم، در سوریه ۱۵۰تیم و بیش از ۶۰۰نفر از متخصص و فوق تخصص حوزه تخصصی کشور و در لبنان ۱۴تیم پزشکی اشاره کرد که به شکر خدا اثرات خوبی نیز در پی داشت.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزرای مراسم اربعین و شب‌های قدر و اقدامات انجام شده در خارج از کشور را از دیگر اقدامات موارد انجام شده توسط این سازمان عنوان کرد.

رئیس زاده گفت: جایزه ملی شهید رهنمون از موارد دیگری است که هرساله با کمک وزارت بهداشت و دانشگاه اهواز برگزار می‌شود و محفل انس و نشست هم اندیشی اساتید که درحال حاضر سالانه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تمام این اقدامات در یک هماهنگی مستمر و تنگاتنگ با شبکه‌های بهداشتی درمانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و دکتر حریرچی و معاونین دوره قبل در وزارت بهداشت که انصافا همکاری خوبی با بسیج جامعه پزشکی داشتند انجام شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در پایان گفت: دغدغه ما این است که نتوانیم از ظرفیت عظیم بسیجیان در حوزه سلامت که متعلق به کشور است استفاده کنیم و آنها را پای کار بیاوریم که البته با یک برنامه‌ریزی می‌شود از این ظرفیت استفاده کرد تا مشکلات حوزه بهداشت و درمان را با سرعت بیشتری حل کنیم.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی، در ادامه نشست هم اندیشی هیئت اندیشه‌ ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی با حضور وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه اعضای هیئت اندیشه ورزسازمان بسیج جامعه پزشکی به بیان نظرات خود در حوزه‌های مختلف سلامت پرداختند.

دکتر بهرام عین اللهی عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به بیان دیدگاه‌های پرداخت و گفت: بسیج جامعه پزشکی جزئی از دانشگاه و جمع بین اساتید و دغدغه مندان جمهوری اسلامی است که بدون چشم داشتی داوطلبانه به ارائه خدمت می‌پردازند و آمادگی دارد همگام با وزارت بهداشت در دوره جدید نیز خدمات لازم را در جهت خدمت به مردم ارائه کند.

عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به طرح تحول سلامت افزود: رویکردی که در مجموعه طرح تحول سلامت دنبال شد یک رویکرد ضروری است و نیاز به اصلاح جدی دارد که در این مسیر همه باید دست به دست بدهند و این کار نباید متوقف شود.

عین اللهی تصریح کرد: طرح تحول سلامت باید با سرعتی منطقی و درست ادامه پیدا کند و همانطور که وزیر محترم بهداشت اشراف دارند و برهمگان مشخص است با تقویت بخش مثبت و حذف بخش منفی انجام شود و امید است با تدبیر وزیر بهداشت طرح تحول به احسن وجه به راه خود ادامه دهد و منافع مردم تامین شود.

دکتر حسین قناعتی، عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی از دیگر مهمانان حاضر در جلسه نیز گفت: قطعا مشکلاتی در حوزه سلامت وجود داشت اما با شروع طرح تحول سلامت و اقدامات انجام شده تغییرات زیادی صورت گرفت و بیماران توانستند از خدمات ناشی از آن استفاده کنند و امید است موانع موجود در آینده اصلاح شود.

 

 

ارسال نظرات