مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد کردستان از اجرای طرح نهضت نهج البلاغه خوانی در ۳۸ کانون فرهنگی هنری مساجد استان به مدت ۹ ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۵۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد کردستان نهضت نهج البلاغه خوانی ویژه مدیران و فعالان کانون‌های مساجد است که با محوریت هسته‌های پژوهش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت نهج البلاغه خوانی از تیر سال جاری آغاز و تا اسفند نیز ادامه دارد، افزود: برای اجرای این طرح در کانون‌های مساجد استان هیچ محدودیتی وجود ندارد و احتمال دارد که این سهمیه به تعداد بیشتری افزایش یابد.

گلباغی در ادامه عنوان کرد:در حال حاضر ۴۵ هسته پژوهش در سطح کانون‌های مساجد استان فعال هستند، و تلاش براین است که در مرحله اول نهج البلاغه به طور کامل قرائت شود و با توجه به این امر در ابتدا فقط ترجمه نهج البلاغه خوانده می‌شود و کانون‌های منتخب، باید این طرح را در برنامه هفتگی خود قرار دهند و نهج البلاغه را از آسان به سخت بخوانند یعنی ابتدا حکمت‌ها و بعد از آن نامه‌ها و خطبه‌ها خوانده شود.

گلباغی با اشاره به چگونگی و نحو انجام این طرح خاطر نشان کرد: در هر کانون افراد باید یک نفر به عنوان مسئول گروه باشد و با تشکیل حلقه‌های ۵ تا ۷ نفره هر هفته یک جلسه را به این طرح اختصاص دهد که در مرحله اول ۳۸ کانون سطح استان برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان ادامه داد: در همین راستا دبیرخانه استان نیز موظف به برگزاری نشست‌های برای مسئولین گروه است تا از این طریق جلسات توجیهی، اطلاع رسانی و نیز کتب در نظر گرفته شده را میان کانون‌ها توضیع نماید.



وی، توجه به مسجد به عنوان مهمترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش‌های اسلامی، آشنایی با رهنمود‌های امیرالمومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه به عنوان مبانی پژوهش‌ها در جهت کارآمدی بیشتر، ایجادگفتمان واحدمشترک علوی روبه پیشرفت مبتنی بریک نقشه هدفمند و جهت‌مند برای ظرفیت‌های متعدد کانون‌ها (هسته‌های پژوهش، خانه‌های نور، اوقات فراغت و...) در راستای تحقق رسالت و احیای کارکرد‌های واقعی فرهنگی تبلیغی مساجد، تبیین نهج البلاغه به عنوان کتاب گفتمان انقلاب اسلامی وفراهم نمودن گام موثر و هدفمند در مسیر تحقق مسجد طراز اسلامی را از جمله اهداف برگزاری این نشست تخصصی برشمرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان خاطر نشان کرد: همچنین در این نشست کتاب‌های محمدمثل گل بود «آموزش سبک زندگی پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) به کودکان»، ملاقات در شب آفتابی، گام‌های سلوک، نگاهی به زندگی و زمانه‌ی رهبر مسلمانان آمریکا شهید مالکوم ایکس، نگاهی به زندگی و زمانه‌ی شهید دکتر مصطفی چمران، نگاهی به زندگی و زمانه‌ی شهید دکتر سید محمد بهشتی، تغذیه طب ایرانی برای استفاده هسته‌های پژوهشی در اختیار کانون‌های مساجد قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات