خبرهای داغ:
معاون آموزش و پرورش استان سمنان گفت: باید به تمامی ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخته شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۷۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، قاسم شریفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست خبری هفته بسیج دانش آموزی که در سالن اجتماعات فرماندهی سپاه استان سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش آموز اظهار داشت: 36 هزار شهید دانش آموز در کشور داریم که سهم استان سمنان 622 دانش آموز است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب پرداختن به مسئله بسیج را امری مهم و بسیج دانش آموزی را امری مهم تر عنوان کرده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان داشت: در سند تحول بنیادین؛ آموزش و پرورش در چهار عرصه خود، خدا، خلق و خلقت و در شش ساحت تریتی باید برنامه های خود را تبیین کنیم.

شریفی این شش ساحت را تربیت دینی و اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و حرفه ای، هنری و زیبایی شناختی، زیستی و بدنی و علمی و فناورانه عنوان کرد و گفت: اگر می خواهیم به آموزش و پرورش کمک کنیم باید به تمامی این شش ساحت تربیتی توجه و پرداخته شود.

وی مهمترین راه رسیدن و پرداختن به این شش ساحت تربیتی را تشکل های دانش آموزی و سازمان بسیج دانش آموزی عنوان کرد و افزود: هر یک از این دو نقش مهمی برای دستیابی به ساحت های تربیتی دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: شعار هفته بسیج دانش آموزی سال جاری "دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی" است.

شریفی تصریح کرد: 13آبان روز بسیج دانش آموزی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است و همه ساله برنامه های مختلفی به همین مناسبت برگزار می شود که یکی از آنها راهپیمایی دانش آموزان است و باید گفت این روز مختص آموزش و پرورش و دانشگاه نیست بلکه برای همه مردم است.

وی عنوان کرد: در این روز به صورت ویژه به شهدای دانش آموز پرداخته می شود و تأکید برنامه ها به همه مدارس این است که به شکل شایسته ای از همه دانش آموزان تجلیل به عمل آید.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها