خبرهای داغ:
رئیس دفتر حماس در غزه:

اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه بار دیگر تأکید کرد این جنبش، سلاحش را بر زمین نخواهد گذاشت و اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۹۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه اعلام کرد ملت فلسطین همچنان در مرحله آزادسازی است و نمی‌تواند از سلاح مقاومت عقب‌نشینی کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، السنوار در ادامه گفت: تصمیم به آشتی داخلی، تصمیمی جمعی در داخل و خارج است و حماس اجازه ادامه اختلافات را نخواهد داد، زیرا خطری استراتژیک و بزرگ علیه پروژه ملی فلسطین است.

وی افزود: اگر [جنبش]فتح فقط ۲۰ درصد از جدیت ما را داشته باشد اختلافات تمام خواهد شد؛ تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای سنگ‌اندازی در آشتی داخلی کاملا مردود است و اگر صهیونیست‌ها در فکر چنین چیزی هستند ما درسی به این دشمن خواهیم داد تا این فکر را از سر خود بیرون کنند.

السنوار تأکید کرد: حماس، اسرائیل را به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت و شروط رژیم اشغالگر «مردود» است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه سپس گفت: مقاومت فلسطین در وضعیت خوبی است و طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های مقاومت را تجهیز کرده‌ایم به نحوی که می‌توانیم طی ۵۱ دقیقه به اندازه ۵۱ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به سمت تل‌آویو موشک شلیک کنیم.

السنوار تصریح کرد: سلاح مقاومت، تن‌ها متعلق به حماس یا گردان‌های «القسام» نیست بلکه متعلق به هر شهروندی در نوار غزه است، زیرا سال‌هایی که غزه محاصره شده تن‌ها به خاطر منع ما از «قدرت گرفتن» بود.

فتح و حماس پس از گفت‌وگوهایی در مصر در بیستم مهرماه توافقنامه تشکیل دولت توافق ملی فلسطین را امضا کردند و توافق مذکور قرار است در ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) با موافقت همه گروه‌هایی فلسطینی، نهایی شود.

این دو جنبش برجسته فلسطینی پیش‌تر نیز توافق‌هایی در فوریه ۲۰۰۷؛ دسامبر ۲۰۱۱؛ فوریه ۲۰۱۲؛ و آوریل ۲۰۱۴ امضا کرده بودند (+)، اما این امضاهای روی برگه در میدان عمل کاری از پیش نبرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها