سید ساجد یعقوبی
حجت‌الاسلام میثم فیاضی گفت: حضرت رقیه (س) برای کودکان پیام بزرگی دارد ما مادران با تاسی از خصوصیات و اخلاق معنوی حضرت زینب (س) الگوی تربیتی صحیح را به فرزندان خود یاد دهند و اگر بخواهیم کودکان را در مسیر درست تربیت کنیم بایستی الگویمان حضرت رقیه (س) باشد.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۰۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

دشمن به دنبال حذف تربیت صحیح در خانواده ها است/ مادران حضرت زینب را الگوی تربیتی فرزندان قرار دهند

حجت‌الاسلام میثم فیاضی صبح امروز در همایش سه ساله های حسینی برگزار  گفت: در یک نگاه کربلا یک نمایشگاه بزرگی است که برای تمام سنین پیام دارد و اگر گربلا ماندگار شده است حوادث کربلا اینقدر محبتش در عالم بسیار شده به این دلیل است که برای تمام سنین پیام های متعددی دارد.

وی افزود: کربلا امروز برای مردان، زنان و کودکان عزیز الگوی تربیتی بسیار دارد، از کودک شش ماهه تا آن سه ساله امام حسین (ع) حضرت رقیه (س) که برای همه مسلمانان و انسان ها الگوی بزرگی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه امروز یاد حضرت رقیه (س) از خاطرمان نمی رود تصریح کرد: امروز با دردانه حضرت امام حسین (ع) در روز شهادتش عهد می بندیم و عرض ارادت می کنیم و میخواهیم به جامعه دینی اعلام کنیم که ما بزرگترین الگوی تربیتی را داریم و اگر بخواهیم کودکان را در مسیر درست تربیت کنیم بایستی الگویمان حضرت رقیه (س) باشد.

فیاضی با بیان این که کودکان سرمایه بزرگ خانواده و سعادت جامعه هستند بیان کرد، امروز بهترین مربیان بایستی در مهد کودک ها و مدارس باشند و اگر میخواهیم بستر تربیتی درست را در جامعه ترویج دهیم به فرزندانمان الگوی تربیتی صحیح را یاد دهیم.

وی گفت: حضرت رقیه (س) حاصل و محصول تربیت تربیت صحیح هستند و ایشان در دنیا اینقدر اثر معنوی گذاشته و این اثر تمام دنیا را فرا گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: کربلا یک الگو است ، افراد مکتب بزرگ و معلم های بزرگی دارد و امام حسین (ع)و حضرت عباس (ع) خودشان بهترین الگو ها هستند و حضرت زینب (س) به عنوان علمدار کربلا و پیام آور قهرمان کربلا الگوی تمام بانوان است.

وی خاطر نشان کرد: اگر میخواهیم قهرمان پرور باشیم والگو برداری کنیم اولین وظیفه وظیفه خانواده ها است و خانواده می تواند کودکان را در بستر تربیتی خوب قرار دهند و نقش اول تربیت فرزندان را دارند و به از تربیت حضرت رقیه و حضرت سکینه که در عالم الگو شده است الگو برداری کنند و مربیان هم وظیفه بزرگی در تربیت کودکان در مدارس و آموزشگاه ها دارند و بعد از خانواده نقش حقیقی تربیت را عهده دار هستند چرا که کودکان امانت های الهی هستند و حتی مادری که فرزندی را در خود دارد امانت الهی است.

فیاضی ادامه داد: دشمنان امروز همه تلاش و برنامه های خود را گذاشته اند تا مباحث دینی و تربیتی صحیح را در خانواده ها متلاشی کنند و تفکرات غربی و تربیت های ناشایست را در خانواده ها رواج دهند و میخواهند کاری کنند تا فرزندان ما و خانواده ها فرهنگ ایثار، شهادت و خود باوری از ذهنشان پاک شود.

فیاضی بیان کرد: این همایش ها و برنامه ها باعث می شود تا  مادران و مربی ها با سیره ها معنوی اهل بیت آشنا شوند و این سیره ها را به عنوان الگوی تربیت صحیح به فرزندان خود انتقال دهند لذا مادران در تربیت فرزندان بسیار اثر گذار هستند و اگر در مراقب باشیم تا سعادت خانواده ها در تربیت فرزندان اثر گذار باشند و فرزندان و انسان های بزرگی تربیت و پرورش دهیم و امروز بستر ها شکل گرفته اند تا در مکتب حضرت رباب و حضرت قرار بگیریم و بدانیم مادران ما فرزندانی تربیت که کرده اند که جانشان در راه اسلام و قرآن و مخصوصا در راه اهل بیت (ع) فدا کرده اند.

ارسال نظرات