مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع پیشرفت علمی ملت ایران در مسیر دستیبابی به خودکفایی شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۱۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده صبح امروز در نشست معرفتی با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: ایجاد محدودیت در مسیر حرکت ملت‌های آزاده جهان به عنوان یک استراتژی ننگ‌آور از ناحیه آمریکایی‌ها در طول یک سده اخیر جریان داشته است و ما این موضع آمریکایی‌ها را نسبت به ملت ایران نیز در دوره‌های مختلف شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: آمریکا طراح و اجراکننده توطئه‌های متعددی در تاریخ ملت ایران بوده است و هر جا که ملت ایران در نقطه عطفی برای رسیدن به پیشرفت و استقلال قرار داشته، غربی‌ها و بخصوص آمریکایی‌ها با یک توطئه از پیش تعیین‌شده به منافع ملی ایرانیان ضربه وارد کرده و فرآیند پیشرفت ما را دچار وقفه کرده‌اند.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان با بیان این که هدف آمریکایی‌ها از به راه‌انداختن جریان‌های تروریستی و تکفیری هدفی بسیار شوم و پیچیده است، خاطرنشان کرد: در نوع طراحی این توطئه شوم به گونه‌ای عمل شده که در هر صورت به ضرر ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی تمام شود و ما می‌بینیم که یک ظرفیت بزرگی از جهان اسلام را به اسم اسلام دروغین به جان هم انداخته‌اند تا هم چهره اسلام واقعی را مخدوش و هم از توان و ظرفیت کشورهای اسلامی بکاهند و در آن سوی معادله نیز می‌بینیم که اگر تروریست‌های تکفیری نیز بر منطقه حاکم شوند، چه آسیب‌های بزرگی گریبانگیر کشورهای اسلامی و امنیت منطقه می‌شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه وجود رهبری هوشیار و آگاه توانست پیش از تمامی طراحی‌های غربی و صهیونیستی در این زمینه تدبیر کرده و با ایجاد یک انسجام عمومی در کشور عراق و سوریه به مهار تروریست‌ها اقدام کند و الا تروریست‌ها در کمتر از یک هفته نیمی از خاک عراق را به اشغال خودشان درآورده بودند.

وی گفت: جهان اسلام در معرض آسیب‌های فراوانی قرار دارد و متأسفانه سران سعودی و برخی از سران آل خلیفه راه اشتباهی را در همدستی با آمریکا و اسرائیل غاصب در پیش گرفته‌اند که بدون شک به خیانتی بزرگ و افتضاحی بین‌المللی برای آنان بدل خواهد شد.

این روحانی برجسته هرمزگان ادامه داد: هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند مانع از پیشرفت علمی دانشمندان ایرانی شود و آمریکا نیز هدف اصلی‌اش ایجاد ممانعت در دست‌یابی به علوم روز و پیشرفته جهان بخصوص از ناحیه کشورهای مستقلی مانند ایران است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان این که باید منویات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه صنعت را به شکل مناسبی در دانشگاه‌های مطرح و برای آنها چاره‌اندیشی کنیم، عنوان داشت: پیوند میان دانشگاه و صنعت باید مستحکم‌تر شده و از نبوغ و دانش ایرانی و ابتکار فرزندان این کشور برای پیشرفت‌های صنعتی در حوزه‌های گوناگون استفاده هرچه بیشتری شود.

ارسال نظرات