تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش کرم زالو در مناطق محروم میناب

کارشناس اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی میناب گفت: با اجرای طرح پرورش کرم زالو اشتغالزایی خوبی در مناطق محروم انجام می شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۲۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، محمد درویشی کارشناس طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگاران، گفت: روستاهای محروم فاقد ظرفیت و زیر ساخت مناسب برای اجرای سایر طرح های اقتصاد مقاومتی از جمله کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری و غیره…مکان مناسبی برای راه اندازی کارگاه های پرورش کرم زالو می باشد.

کارشناس اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی میناب افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین احیای طب سنتی در ایران که متاسفانه چند سالی است به فراموشی سپرده شده می توانیم در روستاهای محروم اقدام به راه اندازی طرح های اقتصادمقاومتی برای کمک به طب سنتی اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: با بررسی های انجام شده راه اندازی طرح پرورش کرم زالو در روستاهای محروم سندرک و بشاگرد به دلیل آب و هوای مناسب شرایط اقلیمی خوبی برای پرورش کرم زالو بشمار می رود.

به گفته این فعال اقتصاد مقاومتی ۷۰ درصد از مصارف کرم زالو در ایران برای انجام طب سنتی و کاربرد آن در مصارف آرایشی و بهداشتی وارداتی است که به ازای هر کرم زالو با میانگین ۴ دلار خروج ارز از کشور دارد.

وی هدف از اجرای این طرح اشتغالزایی در مناطق محروم فاقد امکانات زیر ساختی بر شمرد و ادامه داد:برای اجرای این طرح با توجه به پتانسیل های خوبی که در منطقه بشاگرد و بخشسندرک وجود دارد، تسهیلات از یک میلیون تا  ۲۰ میلیون نیازمند است.

درویشی تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح علاوه بر کمک معیشتی به مردم مناطق محروم و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرایی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی که همان جلوگیری از خروج ارز و اتکای به تولید داخلی می باشد اشتغالزایی خوبی در مناطق محروم انجام می شود.

این فعال اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی می تواند توسعه مناطق محروم را رقم بزند و مسئولین باید از متقاضیان اجرای طرح پرورش کرم زالو حمایت کنند .

مهندس درویشی ابراز داشت: اگر از متقاضیان اجرای این طرح حمایت شوددر واحد سطح خیلی کم به ازای هر عدد کرم زالو به قیمت ۳ هزار تومن می توانیم سوآری خوبی بدست آوریم، هم از خروج ارز جلوگیری کنیم و هم بستر سازی برای صادرات پر درامد برای متقاضیان این عرصه  تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار