به مناسبت هفته جهانی غذا، سفره سلامت در مدرسه دخترانه میلاد واقع در شهرک بهشتی شاهرود برپا شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۵۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته جهانی غذا سفره سلامت با شعار روز جهانی غذا "تغییر آینده مهاجرت، سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی" در مدرسه دخترانه میلاد واقع در شهرک بهشتی شاهرود برپا شد.
در این مراسم بسطامی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هدف اصلی از گرامیداشت این روز را افزایش آگاهی عمومی پیرامون چالش‌های غذا و تغذیه و تشویق مردم دنیا به انجام اقداماتی برای ریشه کنی گرسنگی دانست.
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو حفظ و ارتقاء سلامت مبنی بر ضرورت کاهش مصرف قند، نمک، چربی، نشانگر‌های رنگی غرفه‌ها تغذیه ای، برچسب اصالت، مبارزه با قاچاق کالا و ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت عنوان نمود و افزود: روز جهانی غذا چنان چه از نام آن پیدا است، اهمیت غذا به عنوان مهم‌ترین منبع تامین‌کننده‌ی انرژی و نیاز انسان است.
بسطامی به آموزش روش‌های شناسایی محصولات قاچاق و ناسالم و نیز آشنایی با برچسب نشانگر رنگی تغذیه در بین دانش آموزان ابتدایی پرداخت و پس از طرح سوالاتی در این زمینه، به افراد برگزیده جوایزی اهدا نمود.
در این مراسم علاوه بر صبحانه سالم، ۲۳۰ عدد بسته غذایی شامل حبوبات، لبنیات و خرما جهت خانواده دانش آموزان و پکیج آموزشی شامل مداد رنگی، دفترچه یادداشت، خودکار و خط کش و برنامه درسی در بین دانش آموزان مدرسه دخترانه میلاد توزیع شد.
گفتنی است در این مراسم از ۶ دانش آموز برگزیده مسابقه نقاشی با محوریت تغذیه سالم با دیدگاه کاهش نمک، قند و چربی در زندگی روزانه، تجلیل گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها