ابهری گفت: دیدار نخبگان دانشگاهی با مقام معظم رهبری و فضای معنوی حاکم برآن باید الگوی دیگر مسئولان نیز قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۲۵۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

دیدار رهبری با نخبگان باید الگوی همه مسئولان قرار بگیرددکتر مجید ابهری استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در مورد نخبه باوری مسئولان و پیشرفت علمی کشور اظهار داشت: فضای معنوی حاکم بر این دیدار باید الگوی گفتمان علمی در کشور باشد.

وی افزود: دیدار نخبگان دانشگاهی با مقام معظم رهبری و فضای معنوی حاکم برآن باید الگوی دیگر مسئولان نیز قرار بگیرد.

استاد بسیجی خاطرنشان کرد: حوصله، دقت و سعه صدر و لطف پدرانه معظم له فضایی ایجاد کرد که دانشجویان احساس می کردند با پدر معنوی خود گفتگو می کنند. اینگونه نشست ها راهگشای حل مشکلات علمی بویژه در ارتباط با نخبگان کشور است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: یکی از نکات اساسی که مورد اشاره رهبر بزرگوار ما قرار گرفت نخبه باوری در جامعه است از دیرباز تا کنون استعمار برای غارت بیشتر منابع کشور باور غلط و نادرستی را در جامعه گسترش می داد که ایرانی فقط توان ساخت بعضی اقلام ساده را داشته و قدرت پیشرفت علمی ندارد متاسفانه این باور در ذهن برخی مسئولان نیز نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: موضوع نخبه باوری که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نکته بسیار مهمی در پذیرش توانمندی علمی و فکری جوانان ایرانی است. خودباوری و اعتماد به نفس علمکی می تواند جامعه ما را در ردیف کشورهای پیشرفته علمی قرار دهد. اصل اساسی باور نخبگان و توانایی های آنان است که باید به عنوان یک باور فرهنگی در جوامع علمی نهادینه و کاربردی شود.

ابهری تصریح کرد: آنچه که در این دیدار در کنار بسیاری از نکات خودنمائی می کند موضوع نگاه ژورنالیستی به خروج نخبگان و یا فرار مغزهاست. ممکن است نخبگان برای کسب علم و تخصص بیستر به دانشگاه های دیگر کشورها بروند اما تمایل آنها به بازگشت و فعالیت در جامعه خود بیش از پیش هویدا می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها قصد دلزده کردن نخبگان را داشته و می خواهند فضا را ضد نخبه نشان دهند. بسیار واضح است که متخصصان ایرانی اگر غیرت و همیت انقلابی و ایرانی اشته باشند علی رغم برخی سختی ها و کاستی ها حاضر نیستند در این شرایط کشور و مردم خود را تنها بگذارند. نخبگان امیدهای جامعه هستند و دستاوردهای 30 سال گذشته علی رغم محدودیت های ناجوانمردانه استکبار حتی در زمینه های علمی توانسته اند در جهان جایگاه ویژه ای برای ایران اسلامی فراهم کنند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: راهنمایی های پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به عنوان منشور رفتاری دانشجویان در تمام سطوح تهیه شود و لازم است یک کارگاه اندیشه ورزی مرکب از اساتید دانشگاه و نمایندگان دانشجویان برای کاربردی کردن رهنمود های ایشان تشکیل و عصاره گفتگو های یاد شده را به صورت دستورالعمل اجرائی انجام دهند.

ابهری مطرح کرد: فاموش کردن این نششست پربار ظلمی آشکار بهجامعه دانشگاهی است و نباید آثار مثبت و سازنده آن در آن جلسه باقی بماند.

 

ارسال نظرات