اسماعیل کوثری در گفت‌‌وگو با «بسیج»:

دولت باید به ظرفیت‎های داخل کشور مانند بسیج توجه کند

دولتمردان ما آنقدر که در فکر کمک گرفتن از خارج هستند و نگاه به آن سوی مرزها دارند، متکی به این توانمندی داخلی و ظرفیت‎های درونی چون بسیج نیستند و این رفتار دولتمردان اشکال اساسی دارد.
کد خبر: ۸۹۳۹۲۵۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به حرکت‎های جهادی بسیج در عرصه سازندگی و دیگر عرصه‎ها عنوان کرد: بسیج نهادی مردمی وتشکل همه جانبه است و چون سازماندهی آن توسط سپاه انجام می‎شود؛ چه سپاه و چه بسیج برخواسته از متن خود مردم است و بر این اساس کاری که هم انجام می‎دهد برای خود مردم است.

کوثری در ادامه این مطلب با اشاره به اثربخشی فعالیت‎های بسیج در بخش‎های مختلف توضیح داد: بسیج هر زمانی که دولت و یا دیگر دستگاه‎های نیاز به کمک بسیج داشته باشد براساس قانون وارد می‎شود و کمک می‎کند و ما تا کنون آثار خوب این امدادرسانی بسیج را در صحنه‎های بسیاری مشاهده کرده‎ایم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت بایستی از بسیج کمک بگیرد تصریح کرد: اما متاسانه دولتمردان ما آنقدر که در فکر کمک گرفتن از خارج هستند و نگاه به آن سوی مرزها دارند، متکی به این توانمندی داخلی و ظرفیت‎های درونی چون بسیج نیستند و این رفتار دولتمردان اشکال اساسی دارد.

جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه بسیج آمادگی این را دارد که در همه زمینه‎ها به دولت کمک کند عنوان کرد: اما مشاهده می‎کنیم دولت آنگونه که باید و شاید به این ظرفیت عظیم بسیج توجهی ندارد اما در مقابل توجه به خارج و بحث واردات در ابعاد مختلف دارد که همین باعث می‎شود این توان بسیار قوی در داخل تحلیل رود و از آن استفاده نشود.

کوثری در خاتمه خاطرنشان کرد: دولتمردان که بایستی به مسیری که مقام معظم رهبری تاکید داشتند مبنی بر توجه به توانمندی موجود در داخل کشور مخصوصا در بین بسیجیان ما، توجه جدی داشته باشند و از آن استفاده کنند و آن اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است هرچه سریع‎تر محقق کنند.

ارسال نظرات