مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی بر لزوم توجه به دعوت عملی جهت تاثیر گذاری بیشتر امر به معروف و نهی ازمنکر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۲۹۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت‌الاسلام ملکوتی نیا در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از پایوران و بسیجیان ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم احساس مسئولیت و هوشیاری و بیداری مسئولین در همه نهاد‌ها و سازمان تصریح کرد: بی‌تفاوتی در رابطه با کار تشکیلاتی علاوه بر اینکه ضربات سنگینی را به مجموعه خواهد زد، قطعاً بازخواست اخروی را به دنبال خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان با تأکید بر اینکه نظم و مسئولیت‌پذیری مسئولین باعث می‌شود تا زیردستان او نیز نظم را سرلوحه کار خود قرار دهند، این مهم را مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر عملی دانست و افزود: مسئولین باید به‌جای حرف‌های شعاری، عمل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی بابیان اینکه عمل به کار خیر، دعوت عملی به امربه‌معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: زمانی که موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر بیان می‌شود بیشتر بحث زبانی مطرح است، اما آنچه مورد تأکید روایات قرار گرفته امربه‌معروف عملی است که به‌مراتب مؤثرتر است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه قرآن مؤمنین را افرادی معرفی می‌کند در کار خیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند اذعان کرد: این مهم در سیره ائمه معصومین نیز مشهود است و از طرفی منافقین در کار شر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و امروزه نیز افرادی هستند که در امور شرّی، مثل چپاول بیت المال از یکدیگر سبقت می‌گیرند و از طرفی ادعای مسلمانی دارند.

حجت‌الاسلام ملکوتی نیا در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح نفس و خودسازی را از ملزومات دگرسازی و تأثیرگذاری بر دیگران دانست و بیان داشت: یکی از دلایلی که امروز انقلاب اسلامی به جایگاهی رسیده است که موردتوجه سایر کشور‌ها قرارگرفته، این است که رهبر و بنیان‌گذار این انقلاب شخصیت خودساخته‌ای مثل امام خمینی (ره) بوده که در تقوا و پرهیزگاری اسوه و زبان زد هستند و سراسر عمرشان اصلاح نفس بوده است.
ارسال نظرات