مدیر آموزش و پرورش هشترود در انتخابات شوراهای دانش آموزی که به عنوان پایلوت در دبیرستان نمونه دولتی شهید باهنر هشترود برگزار شد، انتخابات شوراهای دانش آموزی را نوعی تمرین دموکراسی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۳۰۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهمن اقدمی بابیان اینکه توسعه قدرت تصميم سازي و بهبود نظام تصميم گيري از طريق مشارکت دانش آموزان امکان پذیر است افزود: شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان مدرسه است که نقش پرررنگ و تاثیر گذاری در مدرسه دارد.

وی افزود: بسط حوزه تصمیم گیری دانش آموزان و دخیل کردن آن ها در امر اداره مدرسه نهایتا به ایجاد مدرسه ای مطلوب تر خواهد انجامید.

اقدمی این انتخابات را  تمرین نقش آفرینی دانش آموزان عنوان و بیان کرد: نتیجه آن ایجاد روحیه خوباوری، جامعه پذیری، مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری در دانش آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش هشترود ارج نهادن به شخصيت و کرامت دانش آموزان و تقويت خود باوري و اعتماد به نفس در آنان را از دیگر اهداف این انتخابات برشمرد و اظهارداشت: منتخبان شورای دانش آموزی در مدارس و آموزشگاه ها نقش همراهی با مدیر مدرسه را ایفا و در مسائل مختلف به مسئولان آموزشگاه ها کمک می کنند.

شورای دانش آموزان به عنوان ارکان مدرسه است‌

این انتخابات در 90 مدرسه شهری و روستایی هشترود با مشارکت 6 هزارو 500 دانش  آموز دختر و پسر برگزار شد و ازبین آنها یک نفر از داتش آموزان پسر و یک نفر از دختران به شورای دانش آموزی استان راه خواهند یافت.

ارسال نظرات