خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

انقلابی بودن هویت حوزه‌های علمیه است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که مقام معظم رهبری، شاخص عمل حوزه‌‌های علمیه خواهران در همه عرصه ها هستند گفت: حوزه‌های علمیه انقلابی بودند و همواره انقلابی می مانند؛ انقلابی بودن هویت حوزه‌های علمیه است و اگر انقلابی بودن را از حوزه‌های علمیه بگیریم، هویت و ذات حوزه را گرفته‌ایم.
کد خبر: ۸۹۳۹۳۵۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، پیش از ظهر امروز در سومین نشست مدیران استان حوزه‌های علمیه خواهران در سال 96 بیان کرد: بزرگتر بودن بیشتر اوقات با امر و نهی همراه است و در اکثر مواقع بزرگترها امر و نهی می‌کنند ولی باید توجه شود که این امر و نهی همراه با لطف باشد؛ البته امر و نهی در سازمان‌ها امری طبیعی است ولی حتی امر و نهی در سازمان‌های نیز باید با لطف باشد.

وی افزود: شنیده شده است که طلاب و برخی همکاران از انتقال برخی مطالب و مشکلات به مدیران ترس دارند و این بسیار نامبارک است زیرا هدف و رسالت اصلی ما در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حمایت، خدمت و رفع مشکلات بانوان طلبه است و ما در رفع مشکلات از هیچ تلاشی نباید دریغ کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر این‌که انسان بدون برنامه‌ریزی نمی‌تواند به اهداف خود برسد اظهار کرد: انسان باید در زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد و برنامه‌ریزی باید گونه‌ای باشد که انسان را از گناه دوره کند و به اهداف خود نزدیک کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران نیز باید برای پیشرفت و رسیدن به اهداف و سیاست‌های مرکز مدیریت برنامه‌ریزی داشته باشند چرا که مدیریت، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق از اصول هر کاری است و بدون توجه به این موارد موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران همواره توجه‌ ویژ‌ه‌ای به مسئله کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی دارند اظهار کرد: در سال‌های اخیر، حوزه‌‌های علمیه خواهران در زمینه‌ کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند که تاثیرات آن نیز در بسیاری از مناطق محسوس و مشهود بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اجرای طرح رضوان و رحمت با حضور بیش از ۷هزار طلبه خواهر گفت: طرح رضوان و رحمت از اقدامات بسیار ارزشمند حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه خانواده و سبک زندگی اسلامی است و ۷هزار خواهر طلبه در این عرصه به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی پرداختند.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌ای در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی داشته‌اند گفت: ‌ در حوزه‌‌های علمیه خواهران از مدت‌ها قبل، تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده بودیم و دو طرح رضوان و رحمت را با قریب به ۷هزار خواهر طلبه اجرا کردیم تا در مسائل مربوط به خانواده مشاوره دهند.

وی با بیان این‌که حیات‌ طیبه‌،‌ طرحی بود که به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران اجرا شد تصریح کرد: تشکیل قرار‌گاه‌ها و کارگروه‌های فرهنگی در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور یکی دیگر از اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی است.

جمشیدی ادامه داد: مسائل فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت‌ اصلی حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی افزود: حوز‌ه‌های علمیه خواهران در زمینه حجاب و عفاف، اسراف و تبذیر،‌ خانواده، سبک زندگی اسلامی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی آن نیز فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سازماندهی بیش از ۴۲ هزار مبلغ در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طرح خادمان رضوی با همکاری آستان قدس رضوی در تمام مدارس علمیه خواهران سراسر کشور به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی و آشنا کردن جامعه با سیره امام رضا(ع) اجرا شده است و در حال حاضر بیش از ۵هزار نفر در این طرح به فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند.

وی افزود: در هفته عفاف و حجاب بیش از 300 نشست علمی و فرهنگی در مدارس علمیه خواهران برگزار شد و بیش از ۱۰ هزار مبلغ نیز در این هفته به فعالیت‌های فرهنگی مشغول بودند و این درحالی است که هفته عفاف و حجاب در تعطیلات تابستانی مدارس علمیه بود و انجام این حجم از فعالیت‌های فرهنگی نشان دهنده توجه حوزه‌های علمیه خواهران به مسائل فرهنگی است.

جمشیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، شاخص عمل حوزه‌‌های علمیه خواهران در همه عرصه هاست بیان کرد: حوزه‌های علمیه انقلابی بودند و همواره انقلابی می مانند؛ انقلابی بودن هویت حوزه‌های علمیه است و اگر انقلابی بودن را از حوزه‌های علمیه بگیریم، هویت و ذات حوزه را گرفته‌ایم.

ارسال نظرات