خبرهای داغ:
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام:

تصادفات ساختگی سالانه 150 میلیارد تومان خسارت به بیت المال می‌زند

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با بیان اینکه خسارت ناشی از تصادفات ساختگی در کشور نزدیک به 150 میلیارد تومان در سال است گفت: از دستگاه‌های قضایی انتظار می‌رود با افرادی که حوادث ساختگی را به وجود می‌آورند برخورد شایسته و بازدارنده داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۳۹۳۵۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ساسان روندی در گفت‌وگو با خبرنگاران از قم، با اشاره به برگزاری ششمین همایش سراسری طب و قضا، اظهار کرد: سلسله‌ همایش‌های طب و قضا در راستای هم‌اندیشی و همگرایی سازمان‌های پزشکی قانونی و دستگاه قضایی برگزار می‌شود و بازخورد آن به صورت بخش نامه و یا صورتجلسه در اختیار مجموعه پزشکی قانونی و دستگاه‌های قضایی برای بهره‌گیری از آن‌ها در معادلات و صدور گواهی‌ها قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه محور ششمین همایش طب و قضا در استان ایلام صدمات ناشی از تصادفات ساختگی بوده است، عنوان کرد: سازمان پزشکی قانونی استان ایلام با کمک نیروهای قضایی، نیروهای پزشکی و کارکنان مربوطه استان کارگروه بررسی صدمات ناشی از تصادفات ساختگی و نحوه مقابله با آن را تشکیل داده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام ادامه داد: بررسی‌های انجام شده در این کارگروه در حوزه فراوانی تصادفات ساختگی، نحوه وقوع تصادف و خصوصیات افرادی که این عمل را انجام می‌دهند با مختصات و مشخصات جزئی بوده است.
وی با اشاره به اینکه بررسی‌های انجام شده در این حوزه در بازه یک ساله بوده است، مطرح کرد: طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که در این بازه زمانی در استان ایلام مجموع خسارت‌هایی که به عنوان دیه به مصدومان حوادث ساختگی تعلق می‌گیرد نزدیک به یک میلیارد تومان بوده که با توجه به جمعیت محدود استان ایلام مبلغ قابل توجهی است.
روندی افزود: سازمان بیمه موظف به پرداخت خسارت این تصادف ساختگی بوده که طی اطلاع رسانی‌هایی که توسط سازمان پزشکی قانونی انجام شد توانستیم از سوء استفاده این افراد از بیت المال جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه خسارت ناشی از تصادفات ساختگی در کشور نزدیک به 150 میلیارد تومان در سال است، تصریح کرد: از دستگاه‌های قضایی انتظار می‌رود که با این افراد برخورد شایسته و بازدارنده داشته باشند زیرا این افراد این عمل را در راستای سوء استفاده از بیت المال انجام داده و اگر موفق نشوند هیچگونه برخوردی با آن‌ها نشده و عملا ضرری نکرده‌اند ولی اگر بدانند دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد می‌کند قطعا بازدارنده خواهد بود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام اضافه کرد: طی بررسی‌های انجام شده دریافتیم که این حوادث بیشتر در سنین 20 الی 30 سال، در مدت زمان ابتدای شب و در ساعات هشت الی 10، از نظر تحصیلات زیر دیپلم، فعال در مشاغل آزاد، بومی استان ایلام و در حوالی شهر رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین صدمات در ناحیه سر و صورت بوده است، خاطرنشان کرد: در حوزه شکستگی‌ها نیز بیشتر شکستگی‌ها مربوط به بینی بوده است زیرا نسبت به سایر اعضای بدن درد کمتر و درمان راحت‎‌تری دارد، در مدت زمان کمتری درمان شده و عارضه خاصی نیز ندارد.
روندی با بیان اینکه در هیچ موردی از تصادفات ساختگی برخورد دو خودرو با یکدیگر نداشته‌ایم، یادآور شد: اکثر این حوادث به دلیل برخورد خودرو با موتورسیکلت و برعکس، برخورد وسایل نقلیه با عابر پیاده و یا واژگونی خودرو بوده است و اکثر این افراد نیز تنها هزینه‌ای که انجام می‌دهند قربانی کردن یک خودرو کم ارزش است.
وی از ارسال یک مقاله توسط کارگروه تشکیل شده در استان ایلام یاد کرد و گفت: در استان ایلام به دلیل محدودیت نیروی انسانی و استقبال کم از پزشکان این استان سه پزشک وجود دارد که حجم کاری بسیار بالایی دارند و به همین دلیل زمان زیادی برای ارسال مقاله‌های بیشتر نداشته‌ایم.

ارسال نظرات