سید ساجد یعقوبی
مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: امروز تفکر بسیجی فراتر از مرزها در کشورهایی چون عراق، سوریه و یمن سبب تحولات عمیق در این کشورها شده است.
کد خبر: ۸۹۳۹۳۶۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶

تفکر بسیجی ‌زمینه‌ساز تحولات عمیق در جهان شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معین‌الدین اسدی عصر امروز در نشست با دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اردبیل اظهار داشت: حل مشکلات کشور در تمام ابعاد در سایه روحیه جهادی و انقلابی محقق می‌شود و بسیج دانشجویی سعی در ترویج روحیه انقلابی و جهادی در میان اقشار مختلف جامعه دارد.

وی با اشاره پیروزی و استقامت ملت ایران در برابر دشمنان اسلام در تمامی جبهه‌ها گفت: این پیروزی‌ها جز در سایه وحدت و یکدلی مردم و مسئولان حاصل نمی‌شود و برای تداوم این پیروزی‌ها باید تلاش شود تا این اتحاد و یکدلی تقویت شود.

اسدی اصول تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی را سرلوحه امور بسیج دانشجویی دانست و تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با صدور فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی در واقع تفکر تاسیس حکومت اسلامی جهانی را در دل بسیجیان نهادینه کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه بسیج متعلق به همه است، افزود: امروز تفکر بسیجی فراتر از مرزها در کشورهایی چون عراق، سوریه و یمن سبب تحولات عمیق در این کشورها شده است.

وی با اشاره به ابعاد نهادی و تشکلی بسیج دانشجویی بیان کرد: امروز بسیج دانشجویی در کنار سایر تشکل‌های دانشجویی در تلاش است تا با نقش آفرینی در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در تعالی کشور مثمر ثمر واقع شود.

اسدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 17 خردادماه امسال اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی باید در راستای اعتلای اسلام، انقلاب و باور دینی در سطح دانشگاه‌ها بکوشند که مطالبه گری از خصوصیات ویژه دانشجویی بوده و دانشجو به دلیل اینکه منفعت طلب نیست می‌تواند با رعایت عدل و انصاف برای حل مشکلات جامعه با مطالبه‌گری خود قدم‌های مثمر ثمری بردارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در مورد 9 توصیه مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی گفت: تشکل‌های دانشجویی باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علاوه بر بصیرت‌افزایی و ایجاد پویایی در دانشگاه بتوانند رسالت خود را در جامعه انجام دهند.

وی راه‌اندازی گفتمان انقلاب اسلامی در کنار مطالبه‌گری را از جمله رسالت‌های تشکل‌های دانشجویی برشمرد و تصریح کرد: همه این کارها زمانی نتیجه بخش است که تشکل‌های دانشجویی در جذب مخاطب قشر خاکستری موفق عمل کنند.

اسدی کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد و نشریات دانشجویی را از جمله فعالیت‌های ایجاد گفتمان‌سازی در دانشگاه‌ها دانست و افزود: تشکل‌های دانشجویی امروز باید به دنبال تزریق روحیه امید در دانشگاه‌ها باشند که در حال حاضر بسیج دانشجویی تنها تشکلی در دانشگاه‌ها است که برنامه مدون سالانه دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با اشاره به فوق برنامه‌های بسیج دانشجویی بیان کرد: علاوه بر برنامه‌های ابلاغی دفاتر بسیج دانشجویی بنا به شرایط دانشگاهی و شهرستانی خود می‌توانند برنامه‌های ابتکاری خود را پس از تصویب در شورای فرهنگی دانشگاه و شورای تبیین مواضع اجرا کنند.

وی با بیان اینکه همه برنامه‌های به اجرا در آمده در بسیج دانشجویی با محوریت اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد:‌ از مسئولان دفاتر بسیج دانشجویی در سطح استان انتظار می‌رود تا با اتکا به ظرفیت‌های درونی دانشگاه‌ها برنامه‌های خود را به جلو پیش ببرند.

اسدی با انتقاد از شعار ارتباط صنعت با دانشگاه و با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان گفت: باید پژوهشگران جوان عضو بسیج دانشجویی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه ارتقای سطح علمی دامپروری و کشاورزی در استان بکوشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل از تداوم اردوهای جهادی در طول سال خبر داد و افزود: براساس رویکرد جدید بسیج مستضعفین اردوهای سازندگی تنها در تابستان خلاصه نشده بلکه در قالب اردوهای یک روزه در طول سال اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات