خبرهای داغ:
رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان، با اشاره به صدور مجوز ۵۷ موکب اصفهانی برای پذیرایی از زائران حسینی اربعین، گفت: بزرگ‌ترین موکب استان، با عنوان شهدای مدافع حرم استان اصفهان در کربلا برپا خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۳۸۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، مصطفی نوریان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: موکب‌های زیادی از استان اصفهان در ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین در اربعین فعالیت‌هایی را آغاز و در حال انجام هستند.

* از سال 95 ستاد اربعین کشور رسمیت پیدا کرد

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان، با بیان اینکه از سال 94 دولت برای ارائه خدمات به زائران در پیاده‌روی اربعین همت گماشت، گفت: دولت از سال 95 وزارت کشور را مسئول اجرای راهپیمایی اربعین دانست و رسماً مسئول اجرای اربعین در کشور شد.

وی اظهار کرد: وزارت کشور از خردادماه هرسال دستور تشکیل ستاد اربعین استان‌ها را صادر می‌کند و در هر استان به ریاست استاندار ستاد اربعین ساختار پیدا می‌کند،که در دو سال اخیر استاندار اصفهان این وظیفه را بر عهده معاون سیاسی خود قرار داده است.

نوریان گفت: 99 درصد اجرای کمیته اسکان، تغذیه و آرامش و آسایش برای انجام زیارت بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته‌شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان با بیان اینکه 15 فرآیند اجرایی و آمادگی برای علاقه‌مندان به زدن موکب مدنظر قرارگرفته است، اظهار کرد: برای اولین بار طبق ساختار برای هر موکب یک مسئول اجرایی، سه نفر هیئت‌امنا و یک روحانی باید معرفی شوند.

وی با اشاره به صدور پروانه موکب داری در ایام اربعین حسینی برای اولین بار در سال جاری، گفت: در پایان مراسم از سوی بعثه مقام معظم رهبری، ستاد بازسازی عتبات، بازرسی کشور و وزارت کشور ارزیابی صورت خواهد گرفت.

* موکب صاحب‌الزمان (عج) اصفهان پذیرای سه هزار زائر خواهد بود

نوریان، با بیان اینکه حداکثر ظرفیت موکب‌های استان اصفهان در عراق سه هزار ظرفیت اسکان دارد، اظهار کرد: موکب بازنشستگان صاحب‌الزمان(عج) در کربلای معلای ظرفیت پذیرش این تعداد را دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان با اشاره به اخذ 57 مجوز برپا کردن موکب برای علاقه‌مندان اصفهانی، گفت: هشت موکب از این تعداد در مرزهای داخلی به زائران اربعین حسینی ارائه خدمت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تابه‌امروز 24 هزار و 500 نفر محل برای اسکان و 60 هزار نفر تغذیه ساماندهی شده است اظهار کرد: یک هزار و 500 ویزای رایگان برای خادمان و مدیران این موکب‌ها صادرشده است.

نوریان گفت: موکب‌های ایرانی در کربلا از دهم آبان ماه سرویس‌دهی خود را به زائران آغاز خواهند کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان با بیان اینکه در عراق از اول صفر راهپیمایی‌های خود را آغاز می‌کنند، اظهار کرد: عراقی‌ها از زمان اول صفر موکب‌های خود را فعال می‌کنند ولی موکب‌های ایرانی برای مدت هفت روز برای تغذیه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

* موکب بزرگ شهدای مدافع حرم استان اصفهان در کربلا برپا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: 15 موکب را در یک زمین و حدود 10 هزار متر زمین با عنوان موکب شهدای مدافع حرم استان اصفهان برپا خواهد شد، هشت هزار و 500 نفر اسکان و 20 هزار تغذیه روزانه را انجام خواهند داد و در حال حاضر در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم است.

نوریان گفت: 40 هزار نقشه راهنمای این موکب بزرگ برای زائران در عراق تهیه‌شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان تصریح کرد: طبق وظیفه اعلامی زیرساخت‌های لازم در عراق را باید ستاد اربعین کشور انجام می‌داده است که دو سال است اصلاً این وظیفه خود را انجام نداده  و ستاد بازسازی خود تمامی هزینه‌هایش را پرداخت کرده است.

وی گفت: موکب‌هایی در شهرستان‌های آران، نطنز و کاشان در حال انجام است که مانند زمان جنگ برای پیاده‌روی اربعین از قبل فرارسیدن این ایام به‌صورت خانه به خانه خود مشغول جمع‌آوری نذورات و کمک‌های خود برای این ایام هستند.

نوریان تأکید کرد: ستاد بازسازی با مشارکت مردمی به بازسازی عتبات می‌پردازد و به‌هیچ‌وجه از بودجه دولتی در این زمینه صورت می‌گیرد.

* صحن 20 هزار متری حضرت زینب (س) در کربلای معلا

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان با اشاره به برخی از فعالیت‌های این ستاد در عتبات، گفت: ساخت صحن حضرت زینب(س) با 120 هزار مترمربع یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های در حال انجام و آزادسازی‌ها این مساحت انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در عملیاتی دیگر گنبد حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هشت متر بلندتر خواهد شد که از 20 کیلومتری پیدا خواهد بود و مردم از آن فاصله می‌توانند بارویت گنبد عرض ارادت بکنند.

* اجرای طرح «من هم در اربعین سهیم می‌شوم» در اصفهان

نوریان با اشاره به اجرای طرح «من هم در اربعین سهیم می‌شوم»، گفت: مردم عزیز می‌توانند از طریق کد دستوری # 031*2*1040*780* از طریق تلفن همراه یا شماره‌ حساب 3571112 و شماره کارت 5041727010002838 به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان نزد بانک قرض‌الحسنه رسالت کمک‌های خود برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی انجام دهند.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اصفهان، از ثبت‌نام نیروهای فنی برای انجام کارهای تخصصی در عتبات و عالیات خبر داد و گفت: این ثبت‌نام‌ها انجام و در زمان اعلام نیاز در عراق به مدت یک ماه برای کار تبرکی اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها