مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی:

70درصد خانواده زندانیان نیازمند حمایت/مشکلات باید ریشه ای حل شوند

مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی در دومین همایش فصلی انجمن های حمایت از زندانیان آذربایجان شرقی در میانه، با بیان اینکه خانوارهای زندانیان این استان نیاز به حمایت دارند تا دچار آسیب و معضل اجتماعی نشوند، گفت: 70 درصد این خانواده ها نیازمند حمایت هستند.
کد خبر: ۸۹۳۹۴۳۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خشایار جمشیدی افزود: 68 درصد از زندانیان استان متاهل هستند که زندانی شدن این افراد می تواند تاثیر منفی زیادی در سرنوشت خانواده های آنان داشته باشد که انجمن حمایت از زندانیان می تواند نقش تاثیرگذار خود در کاهش این آسیب ها ایفا کند.
وی از وجود 10 انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان خبر داد و افزود: چهار4 انجمن موجر بوده و شش انجمن مستاجر می باشند که یکهزار و 500 خانواده تحت پوشش این انجمن ها می باشند.
جمشیدی، انجام برخی اقدامات از قبیل فعالیت در حوزه کشاورزی و کمک های مردمی را منبع درآمد برای انجمن حمایت از زندانیان عنوان کرد.
وی اضافه کرد: در راستای حمایت از خانواده های زندانیان، انجمن حمایت از زندانیان تبریز طی قراردادی با جامعه پزشکی به معرفی خانواده زندانیان به پزشکان به صورت رایگان کرده است.
 فرماندار میانه نیز در این همایش به نقش تاثیرگذار انجمن ها و اثرات مطلوب وجود این انجمن در شهرستان اشاره کرد و از تعامل، همکاری و وحدت رویه در اعضای انجمن و حضور پررنگ خیرین و برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده کوتاه مدت و درازمدت برای فعالیت ها قدردانی کرد.
حمید شکری با بیان اینکه زندانیان هر چند مقصر ولی انسان های دردمندی بوده و باید بسیاری از حقوق شهروندی در حق آنها رعایت و حفظ شود، مشکلات معیشتی خانواده های زندانیان، مکان و عدم همخوانی حجم زندانیان با میزان فضای فیزیکی و امکانات رفاهی زندان را از جمله مشکلات حوزه زندان های کشور و به تبع آن در میانه برشمرد.
شکری با اشاره به آمار پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، افزود: این آمار برای کشوری با سابقه و دارای تمدنی کهن و با فرهنگ و آیین الهی و اسلامی ضعف بزرگی محسوب شده و در راستای کاهش این آمار نیاز به حل ریشه ای مشکلات است.
دادستان عمومی و انقلاب میانه نیز در این همایش به نقش مثبت و حمایتی انجمن در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده اشاره کرد و گفت: انجمن حمایت از زندانیان نهادی است که بدون هیچ بودجه ای از طرف دولت و از طریق خود انجمن، مردم و خیرین اداره می شود.
سعید کشاورز امامی ادامه داد: آزاد سازی 20 نفر از زندانیان در سالجاری با هزینه 265 میلیون و 48 هزار ریال، پرداخت هزینه های مستمری خانواده های تحت پوشش به صورت ماهانه در مجموع به مبلغ 556 میلیون ریال، تحویل سبد کالا در دو نوبت، کمک به ستاد دیه استان به منظور آزادسازی زندانیان واجد شرایط در سال جاری به مبلغ 300 میلیون ریال از مهمترین فعالیت های انجمن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها