خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

80هزار دانش آموز استان کاندیدای انتخابات شوراهای دانش آموزی

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی از کاندیدا شدن 80 هزار دانش آموز استان در این انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۴۴۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، طاهر علمی در حاشیه این انتخابات گفت: مسئولیت پذیری، تمرین مشارکت جویی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس، توسعه و تقویت فعالیت های گروهی، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، ارتباط صمیمی، صحیح و مستقیم دوسویه بین اولیا و دانش آموزان، تحکیم و تعمیق ارزشها و باورهای دینی و توجه عملی به مطالبات و خواسته های دانش آموزان از اهداف کلی این انتخابات است.

وی اضافه کرد: از 8 هزار مدرسه سطح استان، پنج هزار و 200 مدرسه استان حائز شرایط برای برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی می باشد و بیش 80 هزار دانش آموز کاندیدای عضویت در شوراهای دانش آموزی هستند.

علمی همچنین با بیان اینکه شورای دانش آموزی از ارکان مهم مدرسه است، اظهار داشت: مشارکت در فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی و ارائه پیشنهاد به شورای مدرسه، همکاری با مسئولین مدرسه در فعال سازی تشکل های دانش آموزی از قبیل بسیج دانش آموزی – انجمن اسلامی و تشکل های دانش آموزی وهمکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبتهای گوناگون از جمله وظایف اعضای شوراهای دانش آموزی است.

وی در پایان مدرسه را کانون فعالیت های اجتماعی و سیاسی خواند و  ضمن انتقاد از کم رنگ شدن این فعالیت ها در مدارس، تقویت حس جوان پروری و خودباوری را در مدارس ضروری دانست.

 بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در کلیه مدارس آذربایجان شرقی و بصورت پایلوت در مدرسه استاد شهریار ناحیه سه تبریز برگزار شد.

 

همچنین در ادامه این مراسم نمازخانه جدید دبیرستان استاد شهریار ناحیه سه تبریز در متراژ40 متر مربع و با هزینه بالغ بر150 میلیون ریال توسط مسئولین آموزش وپرورش آذربایجان شرقی افتتاح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها