سید ساجد یعقوبی
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از راه اندازی زورخانه در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۴۵۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

زورخانه دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دکتر گودرز صادقی در بازدید از زورخانه علی بن ابیطالب(ع) اردبیل با اعلام این خبر افزود: دانشگاه محقق اردبیلی برای ترویج فرهنگ پهلوانی، در سال 97 زورخانه ای در این دانشگاه راه اندازی می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی تنها به کارهای علمی نمی پردازد بلکه در زمینه های فرهنگی و ورزشی افتخارات زیادی کسب کرده است، تصریح کرد: با راه اندازی زورخانه، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در دانشگاه آغاز به فعالیت خواهد کرد.

صادفی اظهار کرد: آموزش این رشته های ورزشی توسط مربیان هیات پهلوانی و زورخانه ای استان ارائه خواهد شد تا دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه در صورت تمایل به این رشته ورزشی بپردازند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه برخی از اساتید و کارکنان این دانشگاه به صورت حرفه ای به ورزش زورخانه ای و پهلوانی می پردازند، ادامه داد: رشته های زورخانه ای مروج فتوت و جوانمردی است و با روح جامعه دانشگاهی همخوانی دارد.

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اردبیل با بیان اینکه راه اندازی زورخانه در دانشگاه محقق اردبیلی تصمیمی قابل تقدیر است، گفت: هیات پهلوانی و زورخانه ای با استقبال از چنین تصمیماتی، آماده هر نوع همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی است.

محمد شهبازعلیزاده با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان می تواند پیشرو در ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای باشد، ادامه داد: جای خالی ورزش های پهلوانی در دانشگاه های استان احساس می شود که امیدوارم با راه اندازی زورخانه در دانشگاه محقق اردبیلی، این خلا مرتفع شود.

ارسال نظرات