با حضور رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان:

برگزاری جلسه هماهنگی کنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان در مریوان

با حضور رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان جلسه هماهنگی کنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان در مریوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۰۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور رئیس ستاد کنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید استان کردستان جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای آمادگی و بهتر برگزارشدن این کنگره در سال آینده در محل فرمانداری شهرستان مریوان برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم حسینی رئیس ستاد کنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان گفت: چنین کنگره‌ای یک فرصت استثنایی در کردستان است که با استفاده کردن از این فرصت نسل جدید را با آرمان‌ها و ارزش‌های شهدای گرانقدرمان آشنا کنیم.

وی به تهدیدات دشمن اشاره و عنوان کرد: تهدید دشمن بخاطر وجود امنیت در کشور ما است و حضور آنان در منطقه برای از بین بردن این امنیت است. در واقع دشمن می‌خواهد امنیت و ثباتی که در کشور ما وجود دارد را به هم بریزد.

حسینی اضافه کرد: فلسفه حضور دشمن در خاورمیانه و خلیج فارس برای این است که ستون استمرار انقلاب اسلامی که امنیت است را برهم بریزد.

وی در ادامه گفت: دشمن با تبدیل کشور‌های منطقه به کشور‌های کوچک می‌خواهد امنیت منطقه را از بین ببرد و باید با بصیرت و هوشیاری جلو تهدیدات دشمن را گرفت.

حسینی گفت: تمام تلاش دشمن برای متوقف کردن ما از پیشرفت است، که نقش این کنگره در مقابل تلاش و تهدیدات دشمن می‌تواند کارساز باشد.

حسینی اظهار کرد: بزرگترین راهبرد دشمن دور کردن نسل جوان ما از معارف اسلامی است و می‌خواهد هویت اسلامی را از جوانان ما بگیرد.

وی با بیان اینکه برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن شهادت طلبی است، گفت: دشمن درصدد این است غیرت دینی را از ما جدا کرده و ما را نسبت به مسائل جهان اسلام بی تفاوت کند، اما روحیه شهادت طلبی و ایستادگی اجازه این کار را نخواهد داد.

رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان گفت: مریوان بیشترین شهید را در استان کردستان دارا است بیش از هزار شهید افتخار بزرگی است و نقش ویژه شهرستان را نشان می‌دهد.


حسینی گفت: یک کار خیلی بزرگی که باید انجام بشود تدوین ۸۰ جلد کتاب برای شهدای استان تا سال آینده که کنگره برگزار می‌شود می‌باشد تا نسل‌های جدید را با این روحیه ایثار و شهادت آشنا کنیم و این کنگره یکی از این راه‌ها است.


وی اظهار داشت: نقش مریوان در دفاع مقدس و در مجاهدت‌های خاموش با طول مرزی و تعداد عملیات‌هایی که در مرز مریوان انجام شده ازجمله والفجر ۴، ۹، ۱۰ و نصر ۱ بسیار حائز اهمیت است در واقع از مرز‌های کردستان ۲۲ عملیات در طول ۸ سال دفاع مقدس انجام شده که اکثراً از این منطقه صورت گرفته و ما باید در این کنگره نقش مردم مریوان را نشان دهیم.

حسینی عنوان کرد: شهرستان مریوان از تعداد ۵۴۸۳ شهید والا مقام کردستان بیش از ۱۰۰۰ شهید گرانقدر به خود اختصاص داده است که به شهر هزار شهید معروف است و باید این شهدای گرانقدر شهرستان مریوان به جهان شناسانده شوند.

حسینی در پایان گفت: برای برگزاری این کنگره عظیم که در سال ۹۷ در شهرستان سنندج برگزار در کل شهرستان‌های استان جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی صورت گرفته در مرکز استان ۲۸ کمیته و در شهرستان‌ها ۲۴ کمیته موظف هستند برنامه‌های پیشنهادی جلسات برگزارشده خود را جهت هر چه بهتر برگزار شدن این کنگره انجام دهند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار