خبرهای داغ:
به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبي(ع)
مديرگروه قران و اهل بيت راديو معارف از پخش برنامه «غريب مدينه» از اين رسانه به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبي(ع) خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۷۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم،‌ با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: روایت غربت از جمله برنامه‌های رادیو معارف بوده که روز پنجم آبان ساعت 8:30 تا 10 از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به تاریخ شهادت امام حسن مجتبی(ع) در هفتم یا 28 صفر بر اساس اسناد تاریخی می‌پردازد.

مدیرگروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با اشاره به دیگر محورهای موضوعی برنامه‌های رادیو معارف گفت: این برنامه در محوری به موضوع صلح امام حسن(ع) می‌پردازد که از جمله موارد آن مدیریت صلح و مفاد و بندهای آن و چگونگی بسترسازی برای قیام امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به پرسش‌هایی در زمینه خواسته‌های حضرت در صلح و پایبند نبودن معاویه به صلح پاسخ می‌دهد.

محمودی عنوان کرد:‌ در این برنامه علاوه بر بخش‌های کارشناسی و گزارش، کتاب صلح امام حسن(ع) پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ معرفی می‌شود.

وی با اشاره به عوامل برنامه روایت غربت گفت: علی اسماعیلی به عنوان تهیه‌کننده، مجید گلشیری به عنوان مجری و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدتقی قادری به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارند.

مدیرگروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از تولید ویژه برنامه غریب مدینه خبر داد و افزود: این برنامه چهارم آبان امسال مصادف با شب شهادت امام حسن مجتبی (ع) از ساعت 19:40 تا 21 پخش می‌شود.

وی جلوه‌های غربت امام حسن مجتبی(ع) را از جمله محورهای موضوعی این برنامه ذکر کرد و افزود:‌ غربت‌های معرفتی، علمی، اجتماعی و سیاسی امام در این برنامه مطرح و در بخش معرفتی ناشناخته بودن جایگاه این امام بزرگوار ذکر می‌شود.

محمودی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) به دلیل جلوگیری دستگاه حاکم در زمینه پاسخگویی به سؤالات علمی در غربت بودند گفت: امکان برگزاری منبر و بهره‌رسانی عمومی برای ایشان فراهم نبود. دستگاه حاکم همواره در زمینه دور کردن مردم از امام حسن مجتبی(ع) تلاش می‌کردند تا مردم از وجود حضرت بهره‌مند نشوند که این موضوعات در برنامه ذکر می‌شود.

مدیرگروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف عنوان کرد: سید محمدعلی حسینیان به عنوان تهیه‌کننده، حسن حیدرزاده به عنوان مجری و حجت‌الاسلام امیرمحسن عرفان به عنوان کارشناس برنامه روایت غربت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها