رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سند۲۰۳۰به بایگانی تاریخ پیوسته است/۱۲۰ هزار کلاس درس فرسوده داریم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سند ۲۰۳۰ به بایگانی تاریخ در کشور پیوسته است و کسی دیگر دنبال اجرایی شدن آن نیست.
کد خبر: ۸۹۳۹۶۶۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمدمهدی زاهدی در سخنانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کل کشور حدود ۱۲۰ هزار کلاس درس فرسوده دارد که باید بازسازی شوند اظهار داشت: این تعداد، عدد بالایی است و باید این کلاس های درس مقاوم سازی شوند که خدایی ناکرده اگر یک حادثه ناگوار رخ دهد و یا زلزله ای به وقوع بپیوندد به طور حتم برخی از این کلاس ها تخریب می شوند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار را محل صندوق توسعه ملی برای بازسازی این کلاس های درس پیش بینی شده است گفت: در حال حاضر دولت باید این اعتبار را به تدریج در طول ۴.۵ سال به آموزش و پرورش پرداخت کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم که این مصوبه مجلس عملیاتی شود گفت: اگر این میزان اعتبار تخصیص پیدا کند بخشی از آن به لرستان که دارای هزار و ۵۰ کلاس درس فرسوده است پرداخت می شود.

زاهدی در ادامه سخنان خود با اشاره به سند ۲۳۰ نیز بیان داشت: این سند به بایگانی تاریخ در کشور پیوسته است و کسی دیگر دنبال اجرایی شدن آن نیست.

وی با بیان اینکه به این سند هم به لحاظ شرعی که رهبری فرمودند و هم به لحاظ قانونی جایگاه قانونی نداشت گفت: اما آموزش و پرروش نیاز به تحرک بیشتری دارد و طرح تحول بنیادین که در سال ۹۰ برای اجرا ابلاغ شد در فصل ششم و هفتم آن بحث های زیرنظام مطرح شده که باید بعد از یک سال مصوب شورای عالی آموزش و پرروش شده و اجرایی شود که این در حالیست تنها یک زیر نظام به صورت کامل اجرایی شده و بقیه زیرنظام ها به خصوص موضوع منابع انسانی و تشکیلاتی که یک بحث مهم است هنوز به تصویب نهایی شورای عالی آموزش و پرورش نرسیده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر زیرنظام ها در این سند مصوب نشود در اجرایی شدن این سند کندی ایجاد می شود تصریح کرد: امیدواریم وزیر آموزش و پرورش ورود جدی برای نهایی شدن این زیرنظام ها داشته باشند و ما نیز پیگیری بیشتری را خواهیم داشت تا مراحل آن طی امسال صورت گیرد و سال آینده تمام تلاش برای اجرایی شدن این زیرنظام ها باشد.

زاهدی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش نیز گفت: این موضوع طی سه شنبه آینده در دستور کار کمیسیون آموزش است و یک جلسه جمع بندی اولیه داشته ایم و قرار شده که  آموزش و پرروش به این جمع بندی اولیه یک فرم قانونی بدهد و ما سه شنبه هفته آینده روی آن تصمیم بگیریم.

ارسال نظرات