عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:گاهی یک سیاست غلط باعث می شود اغلب مردم موجب اشتباهاتی از قبیل ربا شوند در حالی که نظام مالیاتی باید شفاف، عادلانه و عاقلانه باشد و مردم بدانند پول مالیات کجا خرج می شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۷۸۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

حسن رحیم پور ازغدی در اجلاس سراسری هیئت رئیسه مجامع بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور در هتل نخل مشهد اظهار کرد: شاخص هایی که در کتاب و سنت و سیره پیامبر(ص) در مورد اقتصاد اسلامی و انسانی آمده، بخش عمد آن در بازار به کار گرفته شده است که قسمتی از آن آموزشی حقوقی و بخشی نظارت دقیق عادلانه و عاقلانه است و در این نوع بازار چانه زنی و قسم دروغ جایی ندارد.

وی با بیان اینکه بازار اسلامی به معنای اخلاقی و عقلانی است افزود: در بازار اسلامی یعنی بازار در خدمت جامعه باشد نه بلعکس آن و کسانی که بدون هیچ گونه خدمت رسانی زندگی می کنند حتی اگر مذهبی باشند، محبوب نیستند و اگر بازار اقتصادی، عقلانی نباشد دینی نیست و همین عقلانی و اخلاقی بودن وجه تمایز با بازار غیر اسلامی و سکولار است.

هرچقدر پول و ثروت داشته باشیم، مسئولیتمان در برابر مردم بیشتر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هرکس هرچه قدر پول، نفوذ و قدرت دارد به همان اندازه هم مسئولیتش سنگین است و آن هایی که در دنیا سخت زندگی می کنند و تمام زندگی شان در بحران اقتصادی گذشته در آخرت جبران سختی هایش می شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(س) همانقدر که در مورد نماز تاکید کرده از آن بیشتر در مورد اقتصاد سخن گفته اند ابراز کرد: بازار سکولار دنیا محور است. در بازار اسلامی سود مهم است نه اصالت آن و  این تفاوت بازار سکولار با بازار دینی است.

در جامعه حداقل ۸ میلیون فقیر واقعی داریم

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه در جامعه حداقل ۸ میلیون فقیر واقعی داریم گفت: در فقه اسلامی پول حرام به معنای آن است که خدمتی به جامعه نکنیم و اگر در معامله ای به تولید کننده و مصرف کننده و توزیع کننده ظلمی برسد، نمونه ای از بازار غیر اسلامی است.

وی با تاکید به اینکه نظام بانکی باید عقلانی باشد تصریح کرد: گاهی یک سیاست غلط باعث می شود اغلب مردم موجب اشتباهاتی از قبیل ربا شوند در حالی که نظام مالیاتی باید شفاف، عادلانه و عاقلانه باشد و مردم بدانند پول مالیات کجا خرج می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در بازار اسلامی هیچ کس برای کار نکردن حق دریافت پول ندارد. آنهایی که گمان می کنند از راه حرام‌ به ثروت می رسند  در راه نامشروع پول آن ها خرج می شود.

اسلام ضد سرمایه و ضد ثروت نیست

وی با بیان اینکه اسلام ضد سرمایه و ضد ثروت نیست اظهار کرد: اسلام با پول و ثروتمندان مخالف نیست، بلکه تاکید می کند مشخص شود این ثروت از چه راهی بدست آمده و در کجا خرج می شود. اسلام با فقر مخالف است اما از فقرا حمایت می کند.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: خون جوانان زیادی برای این نظام و مردم ریخته شده است اما این نظام به راحتی به دست برخی مسئولان افتاده که قدرش را نمی دانند. در این مملکت ۲۰ میلیون ثروتشان آنقدر زیاد است که نمی دانند چگونه خرجش کنند.

انتهای پیام/رض

ارسال نظرات