رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: از آنجا که اقدامات لازم از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود لذا نقش واسطه‌ها کم شده و طبیعتا شبهات عدم سلامت اداری کاهش خوا هد یافت و قطعا ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ارتقاء سلامت اداری موثر است.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۰۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان جعفر بدری در بازدید از دفاتر خدمات قضایی مرکز استان لرستان بابیان اهمیت ایجاد و توسعه این دفاتراظهار داشت: راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یک نوآوری کارا در امر قضایی و نوعی مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در امر دادرسی و خدمت رسانی است که می‌تواند در توسعه عدالت و واگذار کردن امور اداری مردم به خودشان تجلی یابد.

وی افزود: مردم بدون هرگونه مانع می‌توانند به طور مستقیم به این دفاتر مراجعه کنند چرا که این دفاتر به صورت پراکنده در اکثر نقاط شهر‌ها وجود دارند لهذا موجب دسترسی آسان به خدمات قضایی است.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرم موثر باشند، چرا که مردم پس از وقوع جرم به این دفاتر مراجعه می‌کنند، اما اگر اختیارات بیشتری به آنها داده شود می‌توان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با ارائه بروشور‌های حقوقی به ارتقاء دانش حقوقی و نهایتا" پیشگیری از وقوع جرم دست یافت.

بدری در خصوص مزایای دیگر این دفاتر گفت: از مزایای دیگر الکترونیکی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها در قوّه قضائیه مواردی همچون ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، دسترسی ارباب رجوع به روند رسیدگی آسان و درنتیجه کاهش هزینه‌هایی همچون ایاب و ذهاب و ...، صرفه جویی در وقت و کاهش مراجعات به مجموعه‌های قضایی و اطلاع سریع از روند رسیدگی است.
وی گفت: از آنجا که اقدامات از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود لذا نقش واسطه‌ها کم شده است و از شبهات عدم سلامت اداری کاسته شده است و قطعا" ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ارتقاء سلامت اداری موثر است.



انتهای پیام/ز
ارسال نظرات