خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در پنجمین همایش منطقه ای پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماعی شدن در خداآفرین، گفت: مهم ترین سرمایه های اجتماعی کشور از طریق فضای مجازی آسیب جبران ناپذیری دیده و اقدام پیشگیرانه مهمی نیز در این زمینه انجام نشده است.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۰۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی فضای مجازی برای کودکان را مسموم کننده و خطرناک دانست و افزود: دشمن نمی تواند با ایران برخورد نظامی داشته باشد، بنابراین با روی آوردن به هجمه نرم و از طریق کشاندن میدان جنگ به خانه ها، مدارس و دانشگاه ها درصدد گمراه کردن جوانان و ایجاد فاصله با ارزش ها و هویت های اصیل و سنتی و تهی کردن از درون است.
وی با اشاره به تبلیغات اغواگرایانه دشمن در فضای مجازی، یادآوری کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود از طریق تبلیغات گمراه کننده مثل مکمل های لاغری، لوازم آرایشی و بهداشتی در ترویج مصرف انواع قرص ها و روان گردان ها اقدام می کند.
نصرتی با تاکید براینکه ما از عربده کشی دشمن نمی هراسیم اما باید از فریب و توطئه دشمن بترسیم، گفت: در دنیای پرهیاهوی امروز، ایران در کانون توجه و آماج تهاجم کل دنیاست و در این راستا تقابل قومی یکی از ترفندهای دشمن است که می خواهد اسلام را خشن و آشوب طلب معرفی کند، بنابراین باید دشمن شناس باشیم و با آگاهی و تسلط به علوم و فنون روز دنیا در مقابل توطئه های دشمن هوشیار عمل کنیم.
وی ادامه داد: ما باید راه نجات جامعه را یاد بگیریم و از طریق نه گفتن به موقعیت های مختلف و آموزش مهارت های زندگی به کودکان و نوجوانان از گمراهی آنان جلوگیری کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با انتقاد از نبود برنامه و اقدامات موثر در نشاط و شادابی، گفت: ما باید با یک جنبش فراگیر اجتماعی برای رسیدن به اهداف و نجات جامعه از معضل اعتیاد اقدام کنیم.
نصرتی ، ایجاد مرکز ماده 16در تبریز را یک اقدام هوشمندانه و موثر دانست و گفت: متاسفانه از 5سال گذشته تاکنون مواد مخدر در کشور 2 برابر شده و با کاهش سن مصرف و افزایش طلاق، مشکلات زیادی گریبانگیر جامعه می شود که باید بر اساس مسئولیت انسانی خود اقدامات موثر پیشگیرانه انجام دهیم .
وی با بیان اینکه خداآفرین از جمله مرزهای پاک و بی مساله کشور است، افزود: مهمترین سرمایه ملت ما عاشورا و تفکر مهدوی است و با الگو پذیری از عاشورا به عنوان نقشه راه و حفظ ارزش های مذهبی و معنوی باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این همایش گفت: تنها راه برون رفت از معضل اجتماعی اعتیاد، تمرکز بر سرمایه های اجتماعی و استفاده از نهادهای اجتماعی و ظرفیت های مردم نهاد است.
امین امینیان با ارایه گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، از تشکیل چهار سمن ( سازمان مردم نهاد) در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان خبر داد و افزود: تمام مناطق آلوده به مواد و افراد معتاد شناسایی شده و 50کارگاه آموزشی در حوزه پیشگیری برگزار شده است.

ارسال نظرات