کارگاه آموزشی صنایع دستی از 9سال پیش در پایگاه بسیج خواهران حضرت زینب سلام الله علیها قلعه رشید از توابع شهرستان اردل برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۵۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه بسیج حضرت زینب (سلام الله علیها) روستای قلعه رشید درگفتگو با خبرنگار بسیج بیان داشت: کلاس های آموزشی در رشته های؛ ترمه دوزی، سرمه دوزی، قالی بافی و تابلو فرش از 9سال پیش در این پایگاه برای مهارت آموزی خواهران بسیجی و بانوان روستا برگزار می شود.

وی، افزود: هدف از برگزاری این کلاس های آموزشی؛ اشتغال زایی برای خواهران بسیجی وافزایش تولیدات داخلی پیرامون تاکیدات مقام معظم رهبری بر این امر مهم در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب سلام الله علیها روستای قلعه رشید ادامه داد: از سال 1387 تا الان این کلاس ها به صورت مستمر دراین پایگاه در حال برگزاری است وحدود 140 نفر تاکنون مدرک آموزشی دریافت کرده اند، که هم اکنون 70 نفر به صورت مستمر فعالیت دارند.

این بسیجی فعال اظهار کرد: در حال حاضر 25 نفرخواهر بسیجی در حال یادگیری تابلو فرش در این پایگاه هستند که همه این فعالیت ها مدیون همکاری وحمایت های  بسیج و سپاه ناحیه اردل می باشد.

وی در پایان با اشاره به این که مسئولین استانی تا کنون هیچ گونه همکاری با این کارگاه نداشتند، گفت: اگر بازار فروش این صنایع دستی ارزشمند در استان ایجاد می شد، تولید کنندگان بیشتر تشویق می شدند و سطح تولید را بالاتر می بردند و برای فروش محصولات تا استان اصفهان مسیر بیشتری را طی نمی کردند.

ارسال نظرات