عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

واگذاری شرکت‌های صندوق بازنشستگی به صورت اجاره به شرط تملیک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که با واگذاری شرکت‌های به روش اجاره به شرط تملیک می‌توان باری از دوش صندوق‌های بازنشستگی برداشت.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۵۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شبستر، معصومه آقاپور علیشاهی، با اشاره به مشکلات صندوق بازنشستگی به علت واگذاری برخی شرکت‌های زیان ده اظهار داشت: باید این شرکت‌ها را با در نظر گرفتن تسهیلاتی به بخش واقعی خصوصی واگذار کرد نه به خصولتی‌ها.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت‌ها به بخش های خصولتی سپرده شده است به این جهت زیان ده هستند در حالی که راه چاره در واگذاری به بخش خصوصی است.

آقاپور با بیان اینکه اگر شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود از وضعیت زیان ده بودن خارج می شود، اظهار داشت: لازم است در اصل ۴۴ قانون اساسی و نحوه واگذاری بنگاه‌ها دولتی به بخش خصوصی بازنگری صورت گیرد چراکه واگذاری‌ها در گذشته با مشکلاتی مواجه‌اند.

وی با بیان اینکه با بازنگری در اصل 44 قانون اساسی می توان شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی را به بخش واقعی خصوصی واگذار کرد، بیان داشت: به این جهت باید دستگاه قضایی صحبت کنیم تا این شرکت‌های زیان ده زیر مجموعه صندوق بازنشستگی با شرایط اجاره به شرط تملیک به بخش‌های خصوصی واگذاری شود.

آقاپور با بیان اینکه باید به صورت توافقی قیمت گذاری شود عنوان کرد: با واگذاری شرکت‌ها، فعال و سود ده خواهد شد در واقع باید این شرکت‌ها به صاحبان واقعی خود واگذار شوند.

این نماینده مجلس در این باره که شرکت‌های زیان‌ده جذابیتی برای بخش خصوصی ندارد، گفت: واگذاری به رویکرد اجاره به شرط تملیک، بخش خصوصی جذب این شرکت‌ها خواهند شد و هم بار از روی دوش صندوق‌ها برداشته، هم شرکت‌ها سود ده می‌شود و هم بخش خصوصی به سود مورد نظر دست پیدا می‌کند.

آقاپور درخصوص این روش واگذاری توضیح داد: بخش خصوصی برای اینکه بتواند از عهده اجاره بهای شرکت‌ها برآید، با این کار بازار رقابتی ایجاد می‌شود و بعد از مدت زمان مشخصی شرکت‌ها به صورت کامل واگذار خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای دیگر نیز با شرکت‌های زیان‌ده همین رفتار را دارند، اظهار داشت: کشور آلمان در سال 2002 نیز شرکت‌های زیان ده را به روش اجاره به شرط تملیک واگذار کرده که تجربه‌ای موفق بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها