خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی گفت: شیعیان کسانی هستند که همه زندگیشان بر آموزه های دینی قرار دارد و هر چقدر از معنویت دور شویم از امام زمانمان دور شده ایم.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۶۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان، کارشناس مسائل مذهبی در همایش سه ساله حسینی در سالن امامزاده موسی علیه السلام اردستان اظهار کرد: یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار دهیم دینداری است.

حجت الاسلام منصور صابری گفت: روزانه خود را موررد آزمایش قرار دهیم تا ببینیم چقدر زندگی هایمان با دینمان مطابقت دارد.

وی افزود: اینکه شیعه باشیم ولی زندگی هایمان هیچ سنخیتی با دینمان نداشته باشد این شیعه به درد نمی خورد و باید خود را اصلاح کنیم.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه شیعیان کسانی هستند که همه زندگیشان بر اساس آموزه های دینی می باشد، تصریح کرد:  شیعیان این را هم بدانند که هر چقدر از معنویت دور شویم از امام زمانمان دور شده ایم.

حجت الاسلام صابری با ابراز تأسف از اینکه فرهنگ رو به زوال غرب در بعضی از اوقات در زندگی ما رواج پیدا کرده افزود: کمرنگ شدن فرهنگ دینی در جوامع امروزی برگرفته از ترویج فرهنگ غربی بوده است.

وی کبر و غرور و خودپسندی را آفتی بزرگ دانست که هر وقت در زندگی های دینی وارد شود فرهنگ دینی هم از ما دور خواهد شد.

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: از مواردی که برای دینداری ما مسلمانان خطرناک به نظر می رسد، غفلت از بعضی مسائل اولیه دینی است.

حجت الاسلام صابری با عنوان اینکه بعضی ها آرامش را لازمه دینداری می دانند متذکر شد: این دین است که انسان را به آرامش می رساند چرا که در دین ما همه موارد خوب نهفته  و یکی از برنامه های  خوب تربیتی برای فرزندانمان دینداری است.

وی همچنین مشکل امروز جوامع غربی را فاصله گرفتن از دین و نداشتن معنویات دانست و افزود: مراسم های روضه خوانی خیلی ارزشمند بوده و همه ما که دیندار هستیم باید برای کسب معنویت از طریق امام حسین(ع) به خدا برسیم.

گفتنی است این مراسم به همت پایگاه مقاومت بسیج صدیقه طاهره و با همکاری کانون شهید مفتح برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها