خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز در خطبه‌های نمازجمعه تبریز این هفته گفت: مقامات برخی کشورها تلاش دارند توان دفاعی کشور را محدود کنند چنان که رئیس جمهور امریکا در روزهای اخیر خواستار این محدودیت بود و سران برخی کشورهای اروپایی نیز در این زمینه با امریکا همراه شدند.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۸۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب  توان دفاعی ایران به هیچ‌وجه قابل چانه‌زنی نیست، بیان کرد: تحمیل جنگ و ایجاد تروریست‌هایی چون داعش توسط دشمن، به ایران ثابت کرده که استکبار به هیچ‌وجه قابل اعتماد نبوده و باید در مقابل آنها همیشه آمادگی نظامی و دفاعی داشت.

وی اضافه کرد: استکبار به دنبال خلع سلاح ایران است چراکه در طول سال‌ها در برخی کشورها اول آن ها را خلع سلاح کرده سپس به آن ها حمله کرده است و حال امریکا به خیال اینکه ایران همانند آن ها ضعیف است تلاش به تکرار این تجربه دارد در حالی که  ملت ایران هرگز اجازه زیاده‌خواهی و زورگویی به کشورهای استکباری را نداده و حتی در مقابل آن ها خواهد ایستاد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود همچنین به شهادت طلایه‌دار شهدای محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی اشاره کرد و گفت: همه از نقش بی‌بدیل این عالم ربانی و بزرگ در انقلاب اطلاع دارند که چه خدماتی برای اسلام انجام داده است.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: آیت‌الله قاضی طباطبایی به اتهام اینکه جنایات رژیم صهیونیستی را در سخنرانی اعلام کرده و نام امام راحل را با عظمت یاد کرده بودند، تبعید شدند ولی بعد از آن نیز برای پیروزی انقلاب تلاش وافری انجام دادند و به خمینی آذربایجان معروف شدند.

وی ابراز کرد: سیزدهم آبان ماه روزی برای یاد شهدای دانش‌آموز است که رهبر معظم انقلاب زنده نگاه داشتن یاد شهید فهمیده را جزیی از حفظ اصالت نظام دانسته‌اند.

خطیب جمعه تبریز همچنین با یادآوری هفته پدافند غیرعامل در روزهای آینده گفت: پدافند غیرعامل در رابطه با تهدید زیست محیطی، سایبری و اقتصاد مقاومتی خدماتی گسترده در سطح ملی و استانی داشته است.

حجت الاسلام آل‌هاشم، به ویژگی‌های یک خانواده موفق از نظر قرآن اشاره و اظهار کرد: حفظ ارزش‌ای دینی و اخلاقی بین اعضای خانواده نشانگر یک خانواده موفق بوده و اگر خانواده‌ای برای اهمیت قائل باشد، طبیعی است تربیت درستی بین فرزندان ایجاد شده و آنها نیز می‌توانند سلامت جامعه را تامین کنیند.

وی با بیان اینکه وقتی والدین به ارزش‌های اسلامی توجه نمی کنند، تربیت فرزندانشان نیز در همین راستا خواهد بود، تصریح کرد: وفتی پدر و مادر به موضوع نماز، نمازخوانی و روزه اهمیت نمی‌دهند، در آن خانواده فرزندش نیز اهمیتی به نماز نخواهد داد.

ارسال نظرات