خبرهای داغ:
بیانیه بسیج مدرسه علمیه شهید حقانی قم
بسیج مدرسه علمیه شهید حقانی قم با قرائت بیانیه ای پیش از خطبه های نماز جمعه امروز قم خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: آزموده را آزمودن خطاست، اتکالتان به خدا و توجهتان به ظرفیت های درونی باشد.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۱۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، بسیج مدرسه علمیه شهید حقانی قم به مناسبت مسائل جهانی پیرامون برجام و یاوه گویی های آمریکا بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه که قبل از خطبه های نماز جمعه امروز قم در مصلای قدس توسط «محمدجواد سلیمانی مطلق» مسئول بسیج مدرسه شهید حقانی قرائت شد، چنین است:

عوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

 به نمایندگی از طلابِ بسیجیِ مدرسه علمیه شهید حقانی چند جمله ای را خطاب به دولت محترم عرض میکنیم و امیدواریم که ان شاءالله این نصایح دلسوزانه مورد توجه قرار بگیرد:

همانطور که مستحضرید جناب آقای دکتر روحانی و دکتر ظریف دوبار در تاریخ جمهوری اسلامی مسئول پرونده هسته ای ایران بوده اند: یک بار  طی سال های 82 تا 84 در زمان دولت اصلاحات و بار دیگر از سال 92 تا به امروز.

در دور اول مذاکرات دولت اصلاحات  با شعار گفتگوی تمدن ها و تنش زدایی با کشورهای استکباری و شکستن دیوار های اقتصادی-سیاسی-فرهنگی تصمیم به مذاکره با کشور های اروپایی بر سر حل مسئله هسته ای ایران گرفت که نهایتا منجر به بدعهدی و تصییع حقوق مسلم صلح آمیز هسته ای ملت ایران شد.

به عنوان مثال در همان برهه جناب آقای روحانی به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده در نامه ای به البرادعی مدیرکلِ آژانسِ بین المللیِ انرژیِ اتمیِ وقت  بعد از ذکرِ اقداماتِ انجام گرفته توسطِ ایران در مذاکره با اروپایی ها  اعتراف کردند که : متاسفانه در مقابل اگر نگوئیم هیچ  ایران مابه‌ازای بسیار اندکی دریافت کرد و بارها اقدامات اعتمادساز خود را افزایش داد  تنها در عوض آن، با قول‌های انجام نشده و درخواست‌های بیشتر روبه‌رو شد.

بعد از آنکه جناب آقای روحانی دست خالی از میدان مذاکره با اروپایی ها بیرون آمد و در مقابل آن ها به مدت چند سال درِ صنعت هسته ای کشور را تخته کردند، بهانه گیری ها آغاز شد و اعضای تیم مذاکره کننده برای توجیه شکست خود انگشت اتهام را به سمت نظام دراز و اعلام کردند علت شکست ما این بود که نظام، به ما اجازه مذاکره با آمریکا را نداد، توافق بدون حضور کدخدا  امکان ندارد  که مَثَلِ مذاکره با امریکا مثل بنز سواری است و مذاکره با اروپا  شبیه پیکان سواری و اگر بخواهیم به مقصد برسیم باید سوار بنز شویم نه پیکان!

در دور دوم  از پیش از آغاز به کار دولت یازدهم یعنی در حدود 5 سال پیش جناب آقای روحانی با شعار رفع تحریم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اشتغال مردم  در کارزار انتخاباتی وارد شدند و اعتماد مردم را به هر شکل ممکن جلب کردند. عَلَم ارتباط با دنیا که منظورشان از دنیا  هم تنها آمریکا بود را بلند کردند و درِ باغ سبز به مردم نشان دادند. حال بگذریم که تا چه حد به این وعده ها و شعار های انتخاباتی عمل شده یا نشده است.

به هر حال در دوره جدید توانستند با کدخدای ده سر یک میز بنشینند و به قول شخص آقای روحانی بنز سواری کنند. دیگر هیچ بهانه ای برای شکست و به سر انجام نرسیدن توافقات وجود نداشت چرا که هم اروپا سر میز مذاکرات حاضر بود و هم اروپا.

بعد از یک دوره مذاکرات طولانی نهایتا دولت آقای روحانی با لابی گری و حمایت برخی از اشخاص خاص بدون اعتنا به گزارش کمیسیون ویژه برجام در عرض 20 دقیقه برجام را در صحن علنی مجلس تصویب کردند و بار دیگر با ذوق زدگی تمام پیش از طرف های مقابل شروع به اجرای توافق کردند.

نتیجه این شد که هم قلب راکتور اراک را با بتن پر کردند هم ذخایر اورانیوم غنی شده را از 11 تن به 300 کیلو رساندند هم سانتریفیوژ های پیشرفته را انبار کردند هم فردو به حالت نیمه تعطیل کشانده شد و هم 6 نوع نظارت منحصر به فرد و بیش از 10 مورد محدودیت های دائمی را پذیرفتند. دانشمندان هسته ای و همکاران شهید احمدی روشن و علیمحمدی را خانه نشین کردند. اما در مقابل چه شد؟

نه تنها عملا تحریمی برطرف نشد و نه تنها مشکلات بانکی ما حل نشد و گشایش اقصادی حاصل نشد  بلکه روز به روز تحریم های جدیدی مثل تحریم های ویزایی، تحریم های موشکی و تحریم خطرناکی به نام کاتسا یا همان مادر تحریم ها به لیست تحریم های گذشته اضافه شد.

گستاخی آمریکا به جایی رسید که ملت ایران را ملتی تروریست خواند، سپاه پاسداران را جزو سازمانهای تروریستی معرفی کرد و تحریم های بی سابقه ای را علیه سپاه اعمال کرد و و با بی شرمی تمام با به کار بردن واژه جعلی خلیج عربی هویت ملی مردم ایران را زیر سوال برد.

آقای روحانی! این بود باغ سیب و گلابی که وعده اش را داده بودید؟ این بود آفتاب تابان برجام؟ معنای فتخ الفتوح را هم فهمیدیم!  شما باید بابت به هدر دادن دست کم 5 سال از سرمایه ها و فرصت های غیرقابل بازگشت کشور حتما پاسخ قانع کننده ای داشته باشید.

مقام معظم رهبری زمانی که فرمودند من به مذاکره با امریکا خوشبین نیستم حال و روز این روزهای کشور را پیش بینی کرده بودند اما شما گفتید من به مذاکره با امریکا خوشبینم!

امروز هم که صدق وعده های قرآنی و نصایح رهبری و دلسوزان نظام روشن شده باز زمزمه اعتماد به اروپا را بلند کرده اید؟ ما بر سر مسئله امنیت و اقتدار نظامی که ناموس یک ملت به حساب می آید سر سوزنی با احد الناسی بحثی نداریم. ملت ایران هرگز اجازه نخواهند داد که دشمن برای برد موشک های ما یا حمایت از ملت های مظلوم منطقه تعیین تکلیف کند.

آقای روحانی! آزموده را آزمودن خطاست! مگر شما خودتان مدعی نبودید که توافق با اروپا بدون رضایت امریکا ممکن نیست!؟

آقای روحانی شما خودتان گفتید که اروپا بدون اجازه امریکا توانایی فروش حتی یک هواپیمای ایرباس را به ما ندارد؟ پس چرا دوباره سخن از مذاکره با اروپا به میان آمده؟

 شما چه بخواهید به توافقی پایبند بمانید که تنها اروپا آن را به رسمیت می شناسد و چه بخواهید مذاکره با اروپا را از سر بگیرید به اعتراف خودتان سرانجامی نخواهد داشت.

آقای روحانی! خودتان میدانید که هدف اروپا و امریکا یکی است و هردو به تصریح مقامات خودشان به دنبال امتیازات بیشتر و محدود کردن قدرت موشکی و کاهش حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در مسائل منطقه اند که یکی با قلدر مآبی و ابزار تحریم و دیگری با ژست دفاع از برجام و ابزار مذاکره وارد این صحنه شده اند. همه ما می دانیم که این کشور های استکباری بعد از تعطیلیِ صنعتِ هسته ای به محدود کردن نقش منطقه ای ایران و نفوذ به مراکز نظامی راضی نخواهند شد و تنها کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران بسته اند و جز این هیچ چیز قانعشان نخواهد کرد.

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ  آقای روحانی! توصیه اکید ما این است که فریبِ بازیِ دروغینِ دشمن را نخورید.

آقای روحانی! نه بنزِ امریکایی چاره راه ماست و نه پیکانِ اروپایی دردی از کشور دوا میکند.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نگاهتان به ظرفیت های درون کشور و اعتمادتان به خدا و جوانان و متخصصین داخلی معطوف باشد.

وَمَنْ يتَّقِ اللَّهَ يجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيرْزُقْهُ مِنْ حَيثُ لَا يحْتَسِبُ وَ مَنْ يتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيءٍ قَدْرًا

ای که پنجاه رفت و در خوابی             مگر این پنج روزه دریابی

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظرات
پر بیننده ها