خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به سخنان سخیف ترامپ گفت: آنچه که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در مورد غیرقابل اطمینان بودن، آمریکا می‌فرمودند بر همگان روشن شد و همه مردم دیدند که آمریکا قابل اعتماد و اطمینان نیست و حتی هم‌پیمانان آمریکا نیز به غیر قابل اطمینان بودن آمریکا اذعان کردند.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۲۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: همه مسلمانان باید در راستای ارتقاء دین تلاش کرده و هیچ‌کس نباید در این زمینه کوتاهی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقبت همه جانبه نسبت به دین داشته باشیم افزود: پاسداران و تقویت‌کنندگان دین خدا کسانی هستند که بر حاکمیت دین در جامعه تاکید دارند و از هیچ‌ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: براساس یک روایت، روز هفتم صفر، روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است و پیامبر اکرم(ص) در مورد ایشان می‌فرمایند: حسن از من است و من هم از حسن هستم، هرکس که حسن را دوست داشته باشد خدا نیز او را دوست می‌دارد.

حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: امام حسن(ع)، در شرایط بسیار سخت و نابسامانی به مقام امامت رسیدند و صلح ایشان با دشمنان، به دلیل خیانت یارانشان بود.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی به نماد قدرت و عظمت تشیع در جهان تبدیل شده است، گفت: هر ساله میلیون‌ها نفر از جای جای دنیا در مسیر عشق قدم می‌گذارند و باید از ظرفیت اربعین حسینی در راستای احیا و گسترش ارزش های اسلامی استفاده کنیم چراکه در ایام اربعین، روحیه همکاری و تعاون بسیار زیاد است و می‌توانیم با تبلیغ معارف دین در این ایام، مردم را با معارف ناب اسلامی آشنا کنیم.

امام جمعه با انتقاد از افزایش‌های هزینه‌های رفت و آمد زائران اربعین حسینی اظهار کرد: از مسؤولان انتظار می‌رود که نسبت به اعزام زائران در اربعین حسینی اقدامات بهتری انجام دهند البته تاکنون نیز اقدامات خوب و قابل قبولی انجام شده است اما برخی مواقع شنیده می‌شود که مسؤولان درصدد افزایش‌ هزینه‌ها هستند و حتی برخی هزینه‌ها نیز دو برابر شده است.

وی افزود: استقبال مردم از پیاده‌روی اربعین حسینی، نشان‌ دهنده عظمت مکتب تشیع و عشق مردم به امام حسین(ع) است بنا بر این مسئولان باید برای رفاه حال زائران از هیچ تلاشی دریغ نکنند و از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود در راه رفاه زائران استفاده کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با بیان اینکه برخی از سنت‌ها بسیار خوب هستند و باید در جامعه نهادینه شوند اظهار کرد: یکی از سنت‌های بسیار خوب نیابت از شهدا در زیارات است و ما نیز باید به نیابت‌ از شهدا در مراسم اربعین شرکت کنیم و بدانیم که اگر شهدا نبودند راه کربلا باز نمی‌شد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به سالروز شهادت شهید مصطفی خمینی گفت: ایشان در سن 48 سالگی طی حادثه‌ای مرموز که جزئیات آن همچنان مورد بحث است به شهادت رسید و شهادت ایشان آثار بسیار زیادی داشت و جان تازه‌ای به نهضت امام خمینی(ره) بخشید.

وی همچنین به سالگرد شهادت عماریاسر اشاره کرد و گفت: عمار از یاران نزدیک امام علی(ع) و از جمله نخستین شیعیان بود و خود را سرباز امیرالمومنین(ع) می‌دانست و به خواصی که درک درستی از جایگاه حضرت علی(ع) نداشتند نهیب می‌زد و این‌ کار بسیار ارزشمند بود و باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

امام جمعه قم در ادامه به سخنان سخیف ترامپ اشاره کرد و گفت: آنچه که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در مورد غیرقابل اطمینان بودن، آمریکا می‌فرمودند بر همگان روشن شد و همه مردم دیدند که آمریکا قابل اعتماد و اطمینان نیست و حتی هم‌پیمانان آمریکا نیز به غیر قابل اطمینان بودن آمریکا اذعان کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا از موفقیت‌های انقلاب اسلامی عصبانی است، ادامه داد: دشمنان همواره درصدد ضربه زدن و مهار کردن انقلاب اسلامی هستند اما پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ما موجب ترس و عصبانیت دشمنان شده است.

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری با بیان اینکه آمریکایی‌ها متوجه شدند که در منطقه هیچ اتفاقی بدون اراده جمهوری اسلامی رخ نمی‌دهد تصریح کرد: قدرتمند شدن ایران در منطقه موجب شده است که آمریکایی‌ها احساس کنند شکست‌ خورده‌اند و تهدید‌ها و اتهامات آن‌ها نیز به دلیل اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران محور مقاومت در منطقه است اظهار کرد: امروز آمریکا در دنیا تنهاتر از همیشه است و این نشان دهنده عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها