مدیر عامل تعاون روستائی خراسان رضوی:

خرید توافقی زعفران آغاز شد

مدیر عامل تعاون روستائی خراسان رضوی گفت: خرید توافقی زعفران در راستای حمایت از کشاورزان از صبح امروزآغاز و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد و در صورت نیاز بنا به تصمیم کمیته استانی این مدت تمدید خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۷۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجید چالاک دیروز در حاشیه بازدید از مرکز خرید توافقی زعفران تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه همه ساله کشاورزان در فصل برداشت زعفران برای فروش محصول خود دچار افت قیمت‌ها می‌شوند، بنا به دستور وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستائی کشور، خرید توافقی زعفران در راستای حمایت از کشاورزان از صبح امروز در سراسر شهرستان‌های زعفران خیز استان آغاز شده است.
 
وی خرید توافقی را به دو صورت عنوان کرد و افزود: در خرید امانی، کشاورز محصول خود را تحویل مراکز خرید داده و ۳۰ درصد مبلغ فروش را دریافت می‌کند و اگر توانست در فاصله ۳ ماه محصول خود را به مبلغ بیشتری به فروش برساند، زعفران را از مرکز خرید تحویل و ۳۰ درصد وجه دریافتی را نیز برمی گرداند.
 
چالاک بیان داشت: در خرید قطعی، زعفران از کشاورز توسط مراکز تعیین شده خریداری و ۴۰ درصد قیمت محصول را تحویل می‌گیرد و مابه التفاوت قیمت ظرف مدت ۳ ماه آینده به کشاورز پرداخت می‌شود.
 
مدیرعامل تعاون روستائی خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای خرید وجود ندارد، افزود: خرید توافقی زعفران در راستای حمایت از کشاورزان از صبح امروزآغاز و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد و در صورت نیاز بنا به تصمیم کمیته استانی این مدت تمدید خواهد شد.
 
وی گفت: قیمت خرید توافقی زعفران در مراکز خرید تعاون روستائی از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و بر اساس آنالیز آزمایشگاهی تعیین و به کشاورز پرداخت می‌شود.
 
مدیرعامل تعاون روستائی خراسان رضوی تاکید کرد: هدف اصلی دولت از خرید توافقی زعفران حمایت از کشاورزان در فصل برداشت و تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان است و چنانچه در این پروسه خسارتی متوجه کشاورزان شود دولت این خسارت را پرداخت خواهد کرد.
 
منطقه تربت حیدریه شامل شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه با زیر کشت ۲۰ هزار هکتار اراضی زعفران بعنوان قطب تولید این محصول در ایران و جهان سالانه حدود ۷۰ تن زعفران تولید می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار