خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

باورهای دینی موجب سبک زندگی اسلامی می شود

یکی از اساتید حوزه علمیه قم در نشست «سبک زندگی اسلامی و نقش فضای مجازی در زندگی» در نمایشگاه کتاب تبریز، با بیان اینکه سبک زندگی می‌تواند مشتمل بر خانواده، اقتصاد و سیاست هم بشود، گفت: مجموعه رفتارهای ما منشاءی دارد که همان اعتقادات ماست و اگر این باورها برگرفته از منابع دینی باشد موجب به وجود آمدن یک سبک زندگی اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۹۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام موسوی افزود: سبک زندگی، فراتر از پسوندهایی که به آن الصاق می‌شود و مجموعه رفتارهای انسان‌هاست که منشا آن باورها و اعتقادات افراد در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر نقش اساسی باورها در شکل‌گیری رفتار، گفت: اگر باورها نبود، رفتاری هم در کار نبود. برای همین اثرگذاری روی باورها بسیار مهم‌تر از رفتارهای فردی است.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اهمیت این موضوع در پیوند با فضای مجازی گفت: یکی از بحث‌ها و فعالیت‌های اساسی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد این است که مخالفان ارزش‌های دینی ما که می‌خواهند افکار ما و فرزندان‌مان را در فضای مجازی تغییر دهند، شاید به وضوح فکر خود را تجویز یا توصیه نکنند اما فکری را القا می‌کنند که می‌تواند در نهایت به تغییر سبک زندگی فرد منجر شود.

موسوی با تاکید بر لزوم آشنایی خانواده‌ها با فضای مجازی و آسیب‌ها و فرصت‌های آن، گفت: بحث اصلی این است که اگر ما بتوانیم تغییری در افکار انجام دهیم رفتارهایمان هم دچار تغییر می‌شود و والدین باید به این نکته مهم در تربیت فرزندان توجه داشته باشند.

نشست تخصصی «سبک زندگی اسلامی و نقش فضای مجازی در زندگی» با حضور حجت‌الاسلام موسوی از اساتید حوزه علمیه قم در سرای اهل قلم و همزمان با نمایشگاه بین‎‌المللی کتاب تبریز برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها