امام جمعه هرات:

اقتصاد کشور به دلیل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن است/هیچگاه از دشمن داخلی غافل نشویم

حجت الاسلام جعفری به دشمنان داخلی نظام جمهوری اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: هیچگاه نباید از دشمن داخلی غافل باشیم، زیرا دشمن داخلی همانند موریانه عمل میکند و پایه‌های نظام را از بین می برد.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۰۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه‌های این هفته در جمع نمازگزاران به ویژگی بارز متقین اشاره و اظهار داشت: انفاق، عفو و گذشت و کنترل خشم از مهمترین ویژگی‌های متقین است.

حجت الاسلام محمد علی جعفری گفت: الگوی مومنین در جهت رسیدن به تقوا الهی، امام حسن (ع) است که تمامی ویژگی یک مومن باتقوا را داراست.

وی مهمترین معیار برای شیعه بودن را پیرو اهل بیت بودن عنوان کرد و افزود: بر طبق فرمایش امام حسن (ع) اگر مومنین به تمام دستورات اسلام عمل کنند و مطیع اهل بیت باشند شیعه واقعی هستند.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، با اشاره به اختلاف نظر‌ها در روز شهادت امام حسن (ع) خاطر نشان کرد: مرحوم آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم، آیت‌الله بروجردی، گلپایگانی قدس سرهما هفتم صفر را اقامه عزا می‌کردند و در ماه صفر ولادتی برای ائمه (ع) ذکر شده که علماء به آن اعتنایی نکرده‌اند و ظاهراً در زمان قاجار یا صفویه جابجایی صورت گرفته که تاریخ را مخدوش کرده، اما مراجع معظم تقلید به سوگواری آن حضرت در هفتم صفر اهتمام داشته اند که مؤمنین باید پیروی کنند.

امام جمعه هرات درخطبه دوم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی افسران ارتش گفت:رهبری در دیدار فرمودند: امنیت بسیار مهم است حتی در اقتصاد هم مهم است. مشکل تاریخی ما وابستگی اقتصاد به نفت است. نفت دست ما نیست باید به دیگران بفروشیم، یا نمی‌خرند، یا ارزان می‌شود، مشکلات امروز مردم به دلیل همین است..

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل کشور ما امنیت است اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی ممکن نخواهد بود بنابراین اقتصاد و معشیت ما نیز در سایه امنیت به دست می‌آید.

جعفری اظهار داشت: باید امنیت اقتصادی کشور را به جایگاهی برسانیم که نیاز به فروش نفت نداشته باشیم.

امام جمعه هرات در ادامه اظهار داشت: استکبار جهانی از نفوذ و قدرت ایران در منطقه خاورمیانه هراس دارد، زیرا همه توطئه‌های آنان با اقتدار جوانان این مرز و بوم نقشه بر آب شد و به گفته رهبر معظم انقلاب متوجه شدند که اقتدار و قدرت ایران قابل معامله نیست.

وی افزود: دشمنی آمریکا با ایران تمام نشدنی است و به گفته امام خمینی (ره) رابطه ما با امریکا رابطه میش با گرگ است و هیچگاه آمریکا مصلحت ما را نمیخواهد.

حجت الاسلام جعفری به دشمنان داخلی نظام جمهوری اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: هیچگاه نباید از دشمن داخلی غافل باشیم، زیرا دشمن داخلی همانند موریانه عمل میکند و پایه‌های نظام را از بین میبرد.

امام جمعه هرات بیان کرد: تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در هند گفته، آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران از طریق حمایت از صدا‌های مدرن در داخل کشور است که منظور وی صدا‌های مدرن همان دشمن داخلی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار