رییس اتحادیه ابزار فروشان گفت: کسبه برای بقا، کالاهایشان را زیر قیمت می فروشند، اما در نهایت از بازار حذف می شوند.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۰۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، فریدون غمام نو رییس اتحادیه ابزارفروشان در خصوص وضعیت بازار ابزار فروشان اظهار کرد: وضعیت بازار بسیار بد است، به طوریکه کسبه اجناسشان را با قیمت خرید و یا پایین‌تر و صرف نظر از حاشیه سود خود، تنها برای بقا در بازار به فروش می رسانند.

وی در ادامه افزود: گردش مالی واحدهای صنفی به میزانی کاهش یافته که حتی یک نفر در بازار نبوده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و اکثر کسبه در مغازه هایشان  بیکار هستند.

غمام نو بیان کرد: این صنف متکی به ساخت و ساز و تولید صنعتی بوده ، با این حال حدود 2 سال است که میزان ساخت و ساز در کشور به حداقل رسیده است، به همین سبب تمام کالاها در انبارهای افراد خاک می خورند.

رییس اتحادیه ابزارفروشان با تاکید به اینکه تقاضا برای خرید ابزارآلات به شدت کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: تولیدات خارجی بدون کنترل و مدیریت وارد کشور شده و مستقیم به داخل انبارهای تجار می روند. البته جلسات متعددی با این افراد برگزار شد و اظهار داشتیم وقتی تقاضایی در بازار وجود ندارد، عرضه هم معنایی ندارد.

وی همچنین گفت: نتیجه کار این افراد هم فروش این اجناس به کسبه در ازای دریافت چک بوده و به موجب نبود تقاضا برای این کالاها، در نهایت عرضه‌کنندگان تعطیل و یا با انبوهی چک وصول نشده روبه رو می‌شوند.

این رییس اتحادیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری به کرات بر لزوم حمایت از تولید داخلی و عمل بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند، اما در اجرا عملی دیگر توسط دولتمردان و مسوولان صورت می‌گیرد که شرایط را برای ورود تولیدات خارجی آسان تر کرده است.

وی ادامه داد: واردات اگر برای نیاز بازار صورت گیرد، امری منفی نیست، اما چنین میزان از ورود کالا که بخش زیادی از آن قاچاق هم بوده، دلیلی ندارد. در مقابل عدم تقاضا و رکود حاکم بر بازار لازمه ایجاد یک بازار مطلوب و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا بوده است.

رییس اتحادیه ابزار فروشان با تاکید بر لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان، گفت: بیش از 38 سال از انقلاب گذشته اما عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان و تولید داخلی باعث شده که تاکنون حتی یک تولیدکننده در کشور وجود نداشته باشد و متاسفانه  فعالیت در عرصه واردات به صرفه تر از تولید است.

وی در خاتمه یادآور شد: سنگ اندازی های بیمه، مالیات، دارایی و بانک بر قیمت تمام شده کالا تأثیر مستقیم دارد و تولیدکننده  را در کشور متضرر می‌کند. ناگفته نماند که تولیدات داخلی توان رقابت با نمونه های خارجی را ندارد که البته این امر هم متاثر از بالا بودن هزینه های سربار یا هزینه های تولید است که سبب می شود، قیمت تمام شده کالاهای داخلی افزایش یابد.

ارسال نظرات