حجت اسلام حسینی: اروپا و آمریکا می خواهند ایران ضعیف باشد تا هر وقت خواستند بتوانند به تاخت و تاز بپردازند، اما کور خوانده اند؛ بدانید که آزموده را آزمودن خطا است.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۰۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، "حجت الاسلام حسینی" امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته 
ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) که به روایتی روز هفتم صفر می‌باشد اظهار کرد: زندگی سراسر عزت امام مجتبی (ع) در سنّت و سیره آن حضرت، همواره بر مبنای جلب رضای خدا و خلق بود وتوصیه آن حضرت در بخش اجتماعی عمده پیرامون دوست یابی و انفاق در راه خدا بود.

حجت الاسلام حسینی رفتار اجتماعی آن حضرت در این زمینه را جلوه عینی ایثار و انفاق در راه خدا عنوان کرده و گفت: آن حضرت در دو نوبت کُلّ دارائی و موجودیت خود حتی کفشهایش را بین خود و فقرای مدینه نصف کرد.

خطیب جمعه ابرکوه در ادامه به دیدار هفته گذشته مقام معظم رهبری مدظله در مراسم دانش آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند که دشمنان از اقتدار منطقه‌ای ایران عصبانی هستند و عناصر اقتدار ملی را عامل مزاحمت خود می‌دانند و به همین خاطر با افزایش قدرت ایران در میان ملت‌های منطقه و فراتراز آن مخالف هستند چرا که این قدرت دفاعی و منطقه ای، عمق راهبردی نظام است و از نظر ما قدرت دفاعی کشور به هیچ وجه قابل مذاکره و معامله نیست.

تاثیر معجزه آسای مقاومت علت عدم موفقیت طرح تجزیه عراق
وی با توجه به منویات رهبری؛ مقاومت را در بحران ساختگی کردستان عراق دارای اثرات معجزه آسائی برشمرد و تاکید کرد: مقاومت دولت و ملت عراق و تأکید مقام مرجعیت بر حفظ تمامیت ارضی عراق و حمایت کشور‌های همسایه موجب عقب نشینی بارزانی به عنوان عامل دست نشانده اسرائیل شد و نهایتاً پس از تعلیق نظر خواهی ساختگی تجزیه کردستان از مقام خود استعفا داد.
امام جمعه ابرکوه به تلاش بیهوده آمریکا در راه اندازی برجام موشکی در مورد ایران پس از تصویب لایحه تحریم موشکی ایران توسط کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: پس از مواضع مضحکانه ترامپ، اروپائی‌ها بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان خواستار محدود کردن برنامه‌های موشکی ایران شده و خود را شریک نگرانی‌های آمریکا در برنامه‌های موشکی بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران دانستند، خوب ما اگر اول انقلاب قدرت امروز را داشتیم صدام جرئت نمی‌کرد به کشور حمله کند، اروپا و آمریکا می‌خواهند ایران ضعیف باشد تا هر وقت خواستند بتوانند به تاخت و تاز بپردازند، اما کور خوانده اند؛ بدانید که آزموده را آزمودن خطا است.

وی افزود: تحریم‌های نصف و نیمه برجام با هدف مهار ایران تصویب شد، اما این کشور اسلامی ایران است که غرب را مهار کرده و می‌کند؛ ایران عربستان نیست که گاو شیرده باشد؛ این کشور با قدرت رؤیای دولت‌های غربی را آشفته کرده و داد محرومین، رنج کشیدگان و آوارگان مسلمانان و غیر مسلمان دنیا را از جلادان و خونخوارانی که امروز حتی دستکش مخملین هم از دست چدنی عقب زده اند را می‌ستاند و هر روز چهره آمریکا و سردمداران غرب را منزوی‌تر خواهد کرد.
خطیب جمعه ابرکوه به نهم صفر و سالروز شهادت حضرت عمار بن یاسر است یکی از صحابه صدیق حضرت رسول اکرم و امام علی علیهم السلام اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم از خانواده موفق ولائی سخن بگوئیم باید از خانواده یاسر سخن بگوئیم که چگونه خود و همسرش سمیه فدائی ولایت رسول خدا (ص) و فرزند صالحشان عمّار فدائی و مدافع ولایت امیرالمؤمنین (ع) شد.

این مقام مسئول حضرت عمّار را بزرگ پاسدار مدافع حرم برشمرد و گفت: بار‌ها نقشه شهادت این صحابی صدیق حضرت رسول اکرم (ص) طراحی شد، اما کارگر نشد تا اینکه در سال ۳۷ هجری در جنگ صفین در رکاب امام علی علیه السلام به شهادت رسید.

حسینی افزود: این شخصیت تاریخی به گفته مقام معظم رهبری مدظله هنوز شناخته شده نیست؛ تاریخ بخشی از زندگی عمار را ثبت کرده و آنچه که نشان می‌دهد این است که عمار شخصیتی آگاه در بصیرت، بصیرت زائی و معیار تشخیص حق و باطل، منتقد عملکرد غلط عثمان و افشاگر چهره‌های فتنه و فساد بود که متاسفانه بارگاه این یار دیرین امام علی علیه السلام توسط تکفیری‌های داعشی تخریب شده است.
امام جمعه ابرکوه در بخش دیگر از سخنان خود به واقعه شهادت شهید حسین فهمیده در ۸ آبان اشاره کرد و گفت: شهادت فهمیده خود کلاس درس ایثار است و امیدوارم چنانچه گفته اند در سال آینده درپایه هفتم در متون درسی آورده شود.

وی در پایان و ضمن بیانیه‌ای با قدردانی از همه تلاش‌های زحمت کشان موکب خدام الحسین (ع) گفت: موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه به عنوان نماینده معنوی مردم ابرکوه در کربلا مستقر شده است و پذیرای زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین است، این حرکت جای تقدیر داشته چرا که شکوه ایمانی مردم دارالسعاده ابرکوه را در کربلا به نمایش خواهد گذاشت.
ارسال نظرات