خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان اوقاف:

حرم حضرت علی بن جعفر(ع) باید به قطب زیارتی تبدیل شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گفت: با توجه به اینکه حضرت علی بن جعفر(ع) فرزند بلافصل امام معصوم(ع) هستند، بارگاه ایشان باید به قطب زیارتی در قم تبدیل شود.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۵۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در جلسه بررسی مشکلات حرم حضرت علی بن جعفر(ع) با اشاره به لزوم فضاسازی مناسب در بقاع متبرکه برای ارتقاء کمی و کیفی مسئله زیارت اظهار کرد: بررسی‌های میدانی در این زمینه امری ضروری است و نمی‌توان از پشت میز و در جلسات، برای این منظور تصمیم‌گیری کرد.

وی افزود: نسبت به قبور مطهر شهدا در جوار بقاع متبرکه و نیز قبور والدین آنها، وظیفه سنگینی دارد و این دینی است که بر دوش یکایک مسؤولان اوقاف گذاشته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ریاست سازمان هم در این زمینه دغدغه‌های جدی دارد گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بر اجرای کامل طرح‌های جامع توسعه بقاع متبرکه و تسریع در آنها تأکید دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت قبور آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) تا چند سال دیگر به اتمام می‌رسد و البته علاقه مردم و خانواده شهدا برای دفن اموات در این مکان، به خاطر وجود این امامزاده واجب‌التعظیم است.

شرفخانی عنوان کرد: برای اجرای طرح‌های عمرانی در بقاع متبرکه، باید تعامل بیشتری میان اوقاف و سایر نهادهای مسؤول از جمله سازمان میراث فرهنگی وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغاز اجرای طرح جامع آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) گفت: این طرح با همکاری مدیریت استان و شهرداری در حال انجام است.

وی ادامه داد: طرح جامع آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) با محوریت بقعه متبرکه ایشان باید به نحو احسن اجرایی شود.

شرفخانی با بیان اینکه لازم است شبستانی بزرگ و جامع برای این حرم مطهر ساخته شود خاطرنشان کرد: بارگاه حضرت علی بن جعفر(ع) باید به قطب سوم یا چهارم زیارتی قم تبدیل شود چرا که ایشان فرزند بلافصل امام معصوم(ع) هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شخصیت ارزنده امامزاده علی بن جعفر(ع) گفت: بر این اساس باید بارگاه نورانی ایشان هم به مرکزی برای نشر معارف شیعی تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار