خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیست و دولتمردان فریب مکر آمریکا را نخورند.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۶۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: مالک مطلق در دنیا و آخرت خداوند سبحان است و ما فقط امانت دار هستیم و باید عمق معنای آیه شریفه مالک یوم الدین را بفهمیم تا درهای عرفانی به روی ما باز شود.

 

آیت الله علما گفت: در دعای کمیل نه صحبتی از بهشت است و نه جهنم، این دعا توحید کامل و سراسر اسماء الهی است، ما فقط برای بندگی خلق شدیم و تمام احکام اسلام برای بندگی است و در تمام احکام هدف، «قربة الی الله» است.

 

امام جمعه کرمانشاه با توصیه همگان به تقوای الهی گفت: تقوا بهترین سپر است و با تقوا همه مشکلات زندگی را حل کنیم و معیار و ملاک در حل مشکلات زندگی تقوا است.

 

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه بیان کرد: پنجم آبان سالروز رحلت آیت الله نجفی مرعشی است و ایشان خدمات زیادی داشتند و کتابخانه ایشان در قم بعد از کتابخانه مشهد بزرگترین و مهمترین کتابخانه است. هفتم آبان نیز سالروز شهادت عمار یاسر در جنگ صفین است، ایشان الگوی بصیرت و شجاعت و مدافع حریم ولایت است.

 

آیت الله علما گفت: هشتم آبان سالروز شهادت محمد حسین فهمیده دانش آموز بسیجی ۱۳ ساله است که خود را به زیر تانک انداخت تا امروز فریاد ما در دنیا طنین انداز شود، همچنین ۱۰ آبان سالروز شهادت اولین شهید محراب است.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)در مراسم دانش آموختگی افسران ارتش گفت: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به نسل جوان دارند و ثروت واقعی کشور را برای حفظ عزت نظام، جوانان عنوان کردند، و لذا باید جوانان را عزیز بدانیم.

 

 

آیت الله علما بیان کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)  همچنین به اهمیت حفظ امنیت کشور اشاره فرمودند، و تأکید داشتند که جوانان باید امنیت کشور را حفظ کنند و ما باید قدردان نسل جوان باشیم.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: دولتمردان و مسئولان باید به اقتصاد و معیشت مردم توجه داشته باشند چراکه از مسائل مهم ما است و بنای اقتصاد کشور باید بر بنای امنی باشد و از اول انقلاب امام فرمود ما نباید متکی به نفت باشیم، اگر از چهل سال پیش مدیریت می‌کردیم امروز آمریکا نمیتوانست تحریم کند و مقام معظم رهبری خطاب به دولتمردان فرمود اقتصاد کشور باید بر یک بنیاد امن نهادینه شود.

 

آیت الله علما گفت: هر آنچه وسیله قدرت و اقتدار ملی ما است دشمن با آن بازی می‌کند، مقام معظم رهبری فرمود که قدرت دفاعی کشور اصلا قابل مذاکره نیست و ما باید قدرتمند و نیرومند باشیم اگر قدرتمند نباشیم دشمن ما را می بلعد.

 

خطیب جمعه کرمانشاه به دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) اشاره کرد و افزود: وحدت مسئله بسیار مهمی است و حیدر العبادی از عراق یکپارچه حمایت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: دولتمردان مراقب باشند و فریب مکر آمریکا را نخورند.

 

آیت الله علما همچنین به بحث اربعین اشاره کرد و افزود: پیشینیان ما همواره به زوار سید الشهدا (ع) خدمت می‌کردند و ما باید برای اربعین مهیا باشیم و دولتی ها مدیریت کنند، شاید یک میلیون جمعیت از شهر بگذرد و همه باید تلاش کنیم، مردم نیز باید پای کار باشند تا چشم دشمن از دیدن جمعیت ۲۰ میلیونی در اربعین کور شود.

ارسال نظرات