کشاورزان رودانی با ارسال نامه‌ای به‌نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین فرمانداری شهرستان رودان از افزایش بهای مصرف برق گلایه کردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۸۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان رودانگفت: طی ماه‌های تیرماه تا شهریورماه شاهد افزایش چشمگیر بهای مصرف برق بودیم که صدای کشاورزان را درآورده است و موجب نارضایتی کشاورزان رودانی شده است.

 

افشین واحدی افزود: طی ماه‌های گذشته عوارض و مالیات مصرف برق نیز هزینه کمتری داشت اما طی این ماه‌های با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو شده است که نیاز است مسئولان در این خصوص پاسخ دهند.

 

وی تصریح کرد: گلایه دیگری که وجود دارد و با مسئولان مربوطه نیز صحبت کرده‌ایم این است که هزینه تمدید و یا جریمه تمدید پروانه آب نیز در قبوض برق لحاظ شده است که این نیز کار غیرمعقولی است.

 

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان روان با اشاره به اینکه حداقل خواسته کشاورزان بازگشت تعرفه مصرف برق به ماه‌های گذشته و تعرفه قبلی است، خاطرنشان کرد: در این خصوص و پس از گلایه کشاورزان و ارسال نامه‌ای برای نظام صنفی ما نیز جلسات مختلفی را با برخی از مسئولان برگزار کردیم و پیگیر رفع این مشکلات و اجرایی شدن خواسته کشاورزان هستیم که امیدواریم مسئولان پاسخ مناسبی به خواسته کشاورزان بدهند.

 

واحدی در خصوص ساماندهی افزایش بهای آب نیز گفت: نظام صنفی کشاورزی مخالفتی با نصب کنتورهای هوشمند نیست و ما از این کار استقبال می‌کنیم اما خواسته ما نصب کنتورهای هوشمند استاندارد است.

 

وی افزود: کشاورزان نیز اگر اضافه برداشت آب ندارند و مصرف درستی دارند نباید با نصب کنتور هوشمند استاندارد مشکلی داشته باشند.

 

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان رودان خاطرنشان کرد: همان‌طور که از آب منطقه‌ای انتظار داریم که سهمیه آب کشاورزان را کاهش ندهد از کشاورزان نیز انتظار داریم که با توجه به میزان سهمیه مشخص‌شده آب مصرف کنند و افزایش برداشت آب را نداشته باشند تا در خصوص مصرف آب کشاورزی در آینده با بحران مواجه نشویم.

ارسال نظرات