رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل هك و نفوذ در اینستاگرام خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۰۱۰۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛سرهنگ علی‌اصغر افتخاری گفت: برابر مراجعه یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر هك صفحه اينستاگرام، موضوع به‌صورت ویژه در دستور كارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

 

 وی افزود: برابر اظهارات شاكی، در شبكه اجتماعي اينستاگرام صفحه‌اي براي فروش كالا طراحي نموده ولي با توجه به اينكه تعداد دنبال كننده‌هاي آن زياد بود فردي ناشناس اقدام به هك اينستاگرامش کرده و با درج مطالب توهین‌آمیز و مستهجن باعث اعتراض مشتريانش شده است. 

 

 سرهنگ افتخاری تصریح کرد: در بررسي اينستاگرام هك شده مشخص شد متهم اقدام به پاك نمودن پست‌هاي موجود در صفحه موردنظر می‌کند که در ادامه با انجام اقدامات فني و تخصصي متهم به هويت "م.ب" 19 ساله شناسايي كه ضمن هماهنگي با مقام قضايي در مخفيگاه خود دستگير و به همراه ادله جرم به پليس فتا منتقل شد. 

 

 وي خاطرنشان كرد: در بررسي تجهيزات کشف‌شده توسط كارشناسان اين پليس تعداد زيادي نرم‌افزارهای هك و همچنين تعداد زيادي نام كاربري و رمز عبور اينستاگرام كشف شد.

 

 اين مسئول انتظامي بيان کرد: در بازجويي متهم به جرم منتسبه معترف و بيان داشت با توجه به اينكه از سنين پايين‌تر علاقه زيادي به هك داشته اقدام به جمع‌آوری مطالب آموزشي و نرم‌افزار در اين زمينه مي‌کند؛ بعد از يادگيري راه و روش هك اينستاگرام، چندين صفحه كه تعداد دنبال كننده‌هاي آن زياد بود هك کرده است

 

 رئيس پليس فتا هرمزگان اظهار کرد: شهروندان به اين نكته توجه داشته باشند شبكه‌هاي اجتماعي براي اينكه افراد هكر نتوانند صفحات كاربران را هك نمايند اقدام به طراحي تائید دومرحله‌ای کرده‌اند؛ به شهروندان توصيه مي‌شود اين گزينه را براي خود فعال کنند.

 

 وی در پایان با اشاره به اينكه هك برابر قانون جرم تلقي مي‌شود و شهروندان از هك و نفوذ به حريم شخصي افراد خودداري نمايند، گفت: شهروندان برای كسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات